Mi van az MC-21-esekkel? Nézzük meg! Sőt, repüljünk az egyikkel! És már indultak is Uljanovszkba
Kipróbálta az MC-21-es új orosz utasszállító repülőgépet Gyenisz Manturov, az ipari és kereskedelmi tárcát vezető miniszterelnök-helyettes.
Manturov Jurij Szljuszar, a Rosztyeh konglomerátumhoz tartozó Egyesült Repülőgépgyártó Vállalat (OAK), valamint Jan Burg, a Rosszija légitársaság vezérigazgatója társaságában repült Moszkvából Uljanovszkba, ahol a Központi Aerohidrodinamikai Intézetet és az Il-Aviasztar vállalatot kereste fel. Megtekintette a szélestörzsű, hosszútávú járatokra kifejlesztett repülőgép szárnyprototípusát is.
Tavaly novemberben az orosz kormány 15 milliárd rubelt – jelenlegi árfolyamon bő 76 milliárd forintot – különített el az MC-21 gyártásának bővítésére, további 44 milliárd rubelt – mintegy 224 milliárd forintot – pedig a repülőgép-hajtóművek gyártására fordítanak, beleértve a PD-14 hajtómű tervezését és gyártását az MC-21-esnek. December 29-én a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal jóváhagyta az orosz PD-14-es hajtóművel felszerelt MC-21-es típus terveinek módosítását. Az orosz hajtóművekkel és szárnnyal felszerelt MC-21 sorozatgyártása 2025-re várható.
Az MC-21-es szűzfelszállása 2017 májusában volt, 2020. december 15-én pedig először repült orosz hajtóművel Irkutszk felett. A két PD-14-es típusú hajtóművel felszerelt utasszállító tesztrepülése öt perc híján másfél órás volt. Az utasszállító gyártásának 2020-ra tervezett beindítása 2021 végére tevődött át, mert az Egyesült Államok az Oroszország elleni szankciók keretében beszüntette a kompozitanyagok szállítását. Hazai gyártónak a Roszatom alabugai különleges gazdasági övezetében működő üzemét választották ki. Az eredeti tervek szerint az MC-21-est az amerikai Pratt & Whitney PW1400G típusú hajtóművével is gyártotta volna az Irkut repülőgépgyár.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!