Miért szunnyadnak a Combinók?
Kezdjük lassan megszokni, hogy a hármas Tatrák (felújított és még előtte álló szerelvények vegyesen), hosszú CAF-ok mellett egy vagy több Siemes Combino is feltűnik az 1-es viszonylaton szombaton, vasárnap és ünnepnapokon. A nagykörúti vágányzár idején – elvileg – vannak szabaddá vált villamosok, és olvasók, civilek kérdezik: miért nem mennek az 1-esre, miért kell a kocsiszínben vesztegelniük?
Az ördög – természetesen – itt is a részletekben rejlik. Ugyan négy-hat kocsival (az aktuális kiadástól függően) kevesebb jár a Körúton, de járművezető nem szabadult fel, több ok miatt is. A legfontosabb: a Nagykörút forgalmához mérhető gyors irányváltást az ideiglenes végállomások kúszóváltóin csak két járművezetős móddal, amolyan „utolsó pár, előre fuss” megoldással lehet elérni. A végállomásra a villamost behozó járművezető nyitja az ajtókat, leszállnak az utasok, mialatt a kocsi másik vezetőfülkéjébe beszáll a váltás. A kúszóváltón áthaladás után az irányváltás nemcsak mechanikusan, hanem személyesen is megtörténik, a felszállóhelyre már az új vezér viszi a villamost.
Emellett fontos tényező a típus- és vonalismeret is. Sajnos egyelőre kevés a Combinóra vizsgával, az 1-es teljes szakaszára (a déli a szűk keresztmetszet ebből a szempontból) vonalismerettel egyaránt bíró dolgozó, így egyszerűen hétköznap nincs, aki az 1-esre vigye a Siemens villamosokat. A Futárt is egyelőre csupán négy Combinóra szerelték fel, a saját, eredeti utastájékoztatási memóriájukból az 1-es hiányzik. Szerkesztőségünk információi szerint mind a képzés, mind pedig a Futár beépítése folyamatosan tart, munkanapokon az 1-esen várhatóan nyáron találkozhatunk Combinókkal.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!