Minden idők utasszámrekordja az Amtraknél

iho/vasút   ·   2024.12.11. 12:00
_amtrak_acelanext_testrun_

Az Egyesült Államok távolsági vasúti személyszállításért felelős társaság még soha annyi utast nem szállított, mint a közelmúltban zárult pénzügyi évben: 32,8 milliót. 

Rekordforgalom: a 32,8 millió utas 15 százalékos növekedést jelent az előző pénzügyi időszakhoz képest. A távolsági vasúti közlekedés iránti kereslet növekedése az alágazatban bekövetkezetett kedvező változásoknak köszönhető: az Államok vasútja megbízható és viszonylag olcsó, és ezek a tulajdonságai tették népszerűvé.

A kimagasló eredményeket produkáló időszak előzménye, hogy az Amtrak jelentős beruházásokat hajtott végre, korszerűsítették az ország vasúti infrastruktúráját, és több mint 4,5 milliárd dollárt különítettek el a nagyobb fejlesztési projektekre. Ezek rendre az Amtrak történetének legnagyobb vasútépítési eltökéltségét szimbolizálják úgy, hogy közben több ezer munkahelyet teremtenek, támogatják az amerikai ipart, és javítják az általános utasélményt.

  • utazások száma: 32,8 millió, 15 százalékos gyarapodás az előző pénzügyi évhez képest, 
  • jegyárbevétel: 2,5 milliárd dollár kilenc százalékkal több a bázisnál, egyúttal a legmagasabb az Amtrak történetében,
  • teljes működési bevétel: 3,6 milliárd dollár, ami hét százalékos növekedéssel ér fel.

Az eredmények nyilvánosságra hozatalával egyidőben mutatta be a vasúttársaság az Alstom NextGen Acela nagysebességű vonatszerelvényeinek további részleteit. Ezek az egységek 2025 tavaszán állnak majd szolgálatba a Boston–Washington északkeleti folyosón (NEC). Összesen 28 ilyen egység áll forgalomba a közeli jövőben, engedélyezett maximális sebességük 160 mérföld/óra (hozzávetőlegesen 250 kilométer/óra). Az utastérben az előd Acela Express-ekhez képest 25 százalékkal több ülőhely lesz, de több lábtérrel, az USB-aljzatok, a gyors wi-fi és kifinomult fedélzeti információs rendszerek pedig korunk vasúti járműveinek kötelező hozadékai.

Az újgenerációs Acela I. osztályú szettjének utastere

A nehéziparát korábban gondatlanul elhanyagoló, ám lassan végre eszmélő Egyesült Államokban komoly fegyverténynek tarják, hogy az Amtrak a hazai gyártás iránti elkötelezettsége révén az újgenerációs nagy sebességű motorvonatokhoz szükséges berendezések, alkatrészek 95 százalékát belföldről szerezték/szerzik be. A gyártásból több mint hetven beszállító vette ki részét 23 szövetségi államban, több mint 1300 új munkahelyet teremtve. A projekt olyan, 280 millió dolláros anyagigény- és szolgáltatási szerződéseket is generált, amelyek révén elsősorban kis- és kedvezőtlen helyzetű vállalkozások jutottak megrendelésekhez.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek