Működőképes az ország egyetlen Ikarus 31-ese
Még 2011 szeptemberében számoltunk be róla, hogy egy lajosmizsei kert végéből egy Ikarus 31-es és egy Rába Tr 3,5 került elő, amelyek mellé később sikerült egy újabb Tr 3,5-öt szerezni. A megmentők első körben az Ikarus 31-est ébresztették fel csipkerózsika-álmából. A munkák egy év elteltével is szépen fokozatosan haladtak, két év múlva, tavaly augusztusra pedig vizsgaképes lett a kocsi.
A vizsga után jött az okmányiroda. A busz a hivatalos irataiban Ikarus 31-esként szerepel, de az okmányirodai rendszerben nem volt csak sima 31-es típus. Ami azért érdekes, mert az MVK egyik nosztalgiabusza is Ikarus 31-es típusú, de ezek szerint nem IK31-esként van vizsgáztatva. Emiatt fel kellett vetetni az IK31 típust, ami egy nap késlekedést jelentett, de augusztus közepére így is meglett a rendszám, amit a büszke tulajok egy próbakörrel ünnepeltek. Szeptemberben volt az ország egyetlen Ikarus 31-esének első éles bevetése, egy családi esküvő keretében, ahol a menyasszonyi kocsi mögött haladt büszkén a korhűen felújított kocsi.
Ezt követte a régi tulajdonos meglátogatása Lajosmizsén, ami már egy komoly túrának számított az eddigiekhez képest. Így az indulás előtti nap az átvizsgálással, átmozgatással telt, egy nyári szombat reggelen pedig útnak indultak a felújítók, hogy még egyszer megnézzék azt a kertet, ahol az utóbbi évtizedeit töltötte a jármű. Végül fél 11-kor állt meg a kocsi a régen látott ház előtt, ahol már várta a 80 éves néni, aki egy fotóalbumot kapott a régi buszáról. A délutáni indulás után estére gond nélkül otthon volt a csapat. Ezt követően eltették a buszt télire, a jó idő beköszöntéig nem is szeretnék elővenni.
A különböző fórumokon felröppent információkkal ellentétben a két Tr 3,5-ös is megvan még, nem adták el, várják a sorsukat.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!