Na, mi jön ki az alagútból?

Vörös Attila   ·   2016.05.09. 11:15
80__P4261666__160426

Hazánk egyik legszebb fővonali pályaszakasza a 40-es vonal Mecseken átkelő része. A 70-es évekig még látványos viadukt is volt Husztótnál, a pálya korrekciója után azonban három új alagúttal és több kilométernyi magas töltéssel váltották ki a korábbi műtárgyakat. A vasút így kevésbé kanyargós és gyorsabb lett, de még mindig nagyon látványos.

A forgalom nagy részét a kétóránkénti intercity- és személyvonatok adják, de teherforgalom is van, főleg Szentlőrinc és Pécs az áruforgalom célpontja. Szentlőrincen nemcsak rengeteg gabonát vagoníroznak, hanem műtrágyavonatok is érkeznek. A Szentlőrinc alatt, Királyegyháza határában felépült cementműbe komoly irányvonatok járnak: szenet és kohósalakot szállítanak a gyárba. Plusz a Bükkösdön bányászott követ kisebb-nagyobb rendszerességgel.

A gyönyörű 039-es Gigant halad a bükkösdi alagutak közt Dombóvár felé egy üres szénvonattal (Vörös Attila felvétele)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.