Nagy mozgás Kalocsán

Vörös Attila   ·   2013.09.19. 06:29
IMG_0186__130913_Kalocsa__469100_DBSRH_LCH__400

Mióta 2012. június elsején megérkezett az első tehervonat a Glencore Foktőn felépült növényolajgyárába, újra felpezsdült az élet a kalocsai vasútállomáson. Mindennaposak a hosszú, legalább tizennyolc tartálykocsiból álló tehervonatok, amelyekben a készterméket szállítják többnyire Németországba.

Üres tartályvonatot és a végén néhány napraforgódarának való kocsit húz a DB Schenker Rail Hungária dízele Kiskőrös és Kecel között<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(képek: Vörös Attila)

A Kiskőrös–Kalocsa (153-as vonal) vicinálison 2007 márciusa óta szünetel a személyforgalom, ez persze sejtjük, mit jelent. A mezőgazdasági fejlesztések miatt 2012-re a MÁV használt anyagból felújította a pályát, valamint a kalocsai HM-iparvágány folytatásaként négy kilométeres új iparvágányszakaszt építettek a növényolajgyárhoz.

A gyár vasúti kiszolgálását a DB Schenker Rail Hungária Kft. végzi. A cég német eredetű (BR290-es) mozdonyokkal továbbítja a tehervonatokat Kiskőrös és Kalocsa között, és szintén ezekkel a gépekkel tolatnak a növényolajgyár területén is.

Ilyen egy rakott tartályvonat a keceli szőlőskertek alatt, nézzék meg videónkat!

A tartályvonatok mellett az alapanyagot szállító gabonás szerelvények is érkeznek a gyárba. Az olajos magvak sajtolása után a dara nem vész kárba, többek között takarmányként lehet hasznosítani. A napraforgódarát a kalocsai vasútállomáson rakják vagonokba, ezek célállomása több nyugat-európai és hazai állomás.

A szemes terményt szállító kocsikat Kiskőrösön a tartályvonatokhoz csatolják, az üres vagonok nem irányvonatnyi mennyiségben érkeznek. A folyamatos rakodást a mindennapos vasúti kiszolgálás teszi lehetővé, a DB Schenker tulajdonképpen az ország egyik legnagyobb és legrendszeresebb tolatós tehervonatát közlekedteti a 153-as vonalon.

A tehervonatok továbbítását Kiskőrös és a nyugati határállomások (főleg Hegyeshalom) között az LTE magán-vasúttársaság végzi.

Nyüzsgés Kalocsán: a napraforgódarát az állomáson vagonírozzák, a tartálykocsikat pedig a foktői gyárban töltik meg

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Lesz újra teherszállítás?

iho/vasút   ·   2011.11.30. 08:30
Megegyezett Orbán Viktor miniszterelnök és Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a vasutasoknak járó részesedésről a MÁV-Cargo privatizációjáért kapott összegből – összesen ötmilliárd forintról van szó.