Nagyobb gépet kapott a tétényi tolatós

Vörös Attila   ·   2018.04.20. 18:45
80csori

Az okát egyelőre csak sejtjük: egyre több a döglődő remot Bobó Ferencvárosban, nemrég az egyik égett is. Minden esetre tény, hogy az utóbbi héten Bobó helyett Csörgővel jár a tétényi kiszolgáló tehervonat. A mozdony a Nagytétény állomásból kiágazó Harbor Parkban, a Nagytétény-Diósdból kiágazó Brenntag vegyipari vállalatnál és elvileg a hárosi élesztőgyárban dolgozik – azért elvileg, mert itt még nem láttunk mozgást, mióta Csörgő van. A Bobók tengelyterhelése 15,4 tonna, míg 16,5 Csörgőké, így előfordulhat, hogy bizonyos pályaszakaszokon az egyik gép mehet, a másik pedig nem. A Csörgő itt nincs kizárva az iparvágányról, az aktuális szabályozás szerint négytengelyes gépekkel szabad rajta közlekedni, csak a hattengelyesek vannak tiltva a pálya állapotára tekintettel. Úgyhogy várjuk, hogy végre legyenek melaszos kocsik Hárosra...

A 40a vonali vágányzár alatt az egyébként éjszaka járó tehervonat nappal, hétfőn, szerdán és pénteken közlekedik – így a főváros ritkábban fotózott iparvágányain is több fogásra számíthatnak a vasútbarátok is. Az ok természetesen nem ez, hanem a vágányzárban éjszaka nem mehetnek a kiszolgálómenetek a 40a vonalon, csak világosban.

Csörgő a nagytétény-diósdi iparvágányon. Nem gyakran fordult ez elő korábban!<br>A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Vörös Attila)

A Csörgők megjelenése a tolatós teheren annak is köszönhető, hogy múlt hétfőn elindult Esztergom felé a 2-es vonalon a villamos vontatású üzem. A Flirtök érkezésével a Desiro motorvonatok jelentős része felszabadult és a lajosmizsei elővárosi vonalon (142-es) váltottákki a mozdonyos – csörgős – vontatású szerelvényeket. Személyvonatokon Csörgővel már csak elvétve találkozhatunk, ha minden rossz összejön aznap. Esetleg, hiszen csak a tartalék tartalékaként számítanak a fővárosban maradt Csörgőkre. Így viszont nyugodtan el tudnak menni heti párszor tehervonatozni.

Szerdán a 140-es gépnek jutott a tétényi kiszolgálás nemes feladata. A gép két tartállyal érkezett Kelenföldről Nagytétény-Diósdra, majd a vegyi üzem kiszolgálása után öt kocsival tért vissza. Az elegyhossz tehát ezúttal nem indokolta a nagyobb dízel bevetését.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek