Ne csodálkozzon, ha arra jár, és pirosat kap a „kör közepén”

MTI/iho   ·   2017.06.10. 08:45
forgalomfuggo_lampas_korforgalom0

Átadták a forgalomnak az M0-s elkerülő út és a 11-es főút csomópontjában épült új körforgalmat. „Az új forgalmi rend szerint a közlekedőknek először a tervezett útirányuknak megfelelő belépési sávba kell besorolniuk, ennek kiválasztását sematikus ábrákkal kiegészített útirányjelző táblák segítik. A körforgalomba csak a belépést szabályozó forgalomirányító jelzőlámpák zöld jelzése esetén lehet belépni” – olvasható a Magyar Közút közleményben. Felhívták a figyelmet arra, hogy a jelzőlámpa rendszer nem fix programokkal, hanem forgalomfüggő üzemmódban működik. A körpályán belül iránytévesztés/váltás nem lehetséges, mivel az egyes forgalmi sávok közé gömbsüvegsort építettek be. A választott forgalmi sáv a körpályából kivezeti az autóst a választott irányba.

Az új forgalmi rend bevezetése után két hétig a forgalom kisebb zavarásával járó munkavégzés még előfordulhat a csomópontban – jelezte a Magyar Közút.

Itt még a földön vagyunk, „semmi újdonság” nincs a felvételen. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: MTI)

A lámpás körforgalom egyáltalán nem újdonság már hazánkban. Hirtelen, elsők között a szegedi Rókusi csomópont jut eszünkbe, évek óta remekül működik. Igaz, ott „fixen dolgoznak” a lámpák, azaz működésük nem forgalomfüggő.

S hogy ez miért fantasztikusan izgalmas és gyönyörű? Nézzék végig galériánkat, a drónról készült képek magukért beszélnek!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.