Négy hétöthárom.hat

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.09.27. 18:00
effiliner3_01

A Búvárokból átépített 753.6-os EffiLiner 1600-as típusú dízelmozdonyokat a ČD Cargo a közepesen nehéz tehersúlyú vonatok továbbítására használja majd. A négy Bölényt a CZ Loko jövő év februárjáig szállítja le a megrendelőnek.

Egy Bölény az Unipetrol színeiben (fotó: CZ Loko)

A Bölény (Bizon) becenévre hallgató, 1,55 megawatt teljesítményű gépek méltán kapták ragadványnevüket. A mozdonyok a magyar pályákon is ismertek, a járműgyártó eddig összesen tizenkét 1600-as EffiLinert gyártott, ebből kettőt a CER Cargo Holding vett át szlovákiai és magyarországi fuvarok teljesítésére, sőt a „pizsivasútnak” is van már ilyenje.

A ČD Cargo cseh tehervasútnak is akadnak problémái a ma már elég koros dízelgépekkel. A már régóta megszűnt ČKD járműgyártó által épített mozdonyok szükséges alkatrészeinek hozzáférhetősége szinte a nullával egyenlő, már csak toldani, foltozni tudják a gépeket.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.