Negyedmilliárd euróból újul meg a gumikerekű metró

iho/vasút   ·   2012.05.15. 08:53

Lille gumikerekű metróhálózata 1983. április 25-én nyílt meg Franciaország első VAL-rendszereként (véhicule automatique léger, azaz könnyű, automatizált jármű). Az észak-francia városból induló technológiát később többek között Párizs Orly és Charles de Gaulle repterein, Toulouse-ban, Rennes-ben, Chicagóban, Tajpejben és Torinóban is alkalmazták.

A metróhálózaton üzemelő kétkocsis szerelvényeket négykocsis egységek váltják<br>(fotó és térkép: Wikipédia)

A lille-i VAL két vonalon, összesen 45,2 kilométeren üzemel, hatvan állomást szolgálnak ki a gumikerekű szerelvények, naponta negyedmillió utast szállít. A közel harmincéves hálózatot 250 millió euróból újítják fel. Az infrastruktúra ráncfelvarrása mellett 27 új metrószerelvényt vásárolnak az Alstomtól, amivel megduplázzák az 1-es vonal kapacitását – írja az International Railway Journal.

A fejlesztésektől az energiafogyasztás 20 százalékos csökkenését várják. Az első új kocsi 2015-ben érkezik Lille, a teljes flotta 2017-re készül el. Az 545 utas befogadására alkalmas Alstom-metrók a francia gyártó Metropolis járműcsaládjából kerülnek ki.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.