Négyvágányúsítanak az osztrákok Linztől nyugatra

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.11.22. 15:00
OBBnegyvagany

Az ÖBB megkezdte az ausztriai kelet–nyugati vasúti korridor kapacitásnövelését Marchtrenk és Wels között.

Az osztrák vasúttársaság egy nagyon fontos mérföldkőhöz érkezett a Bécs és Salzburg közötti, Westbahnnak nevezett, létfontosságú vasútvonal bővítését illetően: Linz és Wels között megkezdték ugyanis a kétvágányú vasútvonal korszerűsítését és bővítését. A tervek szerint hat éven belül négyvágányú szakasz lesz a vasútvonalból, amely jelentősen növeli a kapacitást mind a személy-, mind pedig a teherszállító vonatok tekintetében. A jelenleg megkezdett építkezés egészen pontosan Marchtrenk és Wels állomások között indult meg, a projekt 277 millió euróba kerül.

Franz Bauer, az ÖBB-Infrastruktur igazgatója kiemelte, hogy a most megkezdett munkálatok felszámolják az egyik legkritikusabb, legszűkebb vasútvonalat a Westbahnon. Azon kívül, hogy két vágány helyett négy lesz Linz és Wels között, teljesen megújuk Marchtrenk vasútállomás is. A mostani tervek szerint 2026-ban már három vágányt használhatnak a vonatok az érintett szakaszon, egy évvel később pedig már mind a négy vágány áll majd rendelkezésre. A pályafelújítás és kapacitásbővítés alkalmával az A25-ös autópálya fölött átívelő két hidat három új híddal helyettesítenek.

A Westbahn Bécs és Linz Kleinmünchen elővárosa között négyvágányú, a további szakasz bővítése pedig most készül, várhatóan 2030-ig elkészül Welsig, Salzburgnál pedig a vonalszakaszon három vágányt terveznek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek