Negyven új TGV-t vásárol az SNCF

iho/vasút   ·   2012.04.06. 11:48

A francia államvasút (SNCF) és a szintén francia járműgyártó óriás között 2007. június 27-én született együttműködési keretmegállapodás. Eddig 55 TGV Euroduplex legyártásáról írtak alá szerződést, az első szerelvények 2011 decemberében álltak szolgálatba a frissen átadott LGV Rhin-Rhône vonalán. Az SNCF most újabb 40 motorvonat opcióját hívta le.

Jókor jött a francia gyártó számára a honfitársak megrendelése, hiszen az utóbbi években nem sok sikert ért el a nemzetközi nagysebességű vasúti piacon. Az egyik legnagyobb vereséget az Eurostar tenderén kellett elszenvedniük: a Csalagút operátora, amely egyébként részben francia tulajdonban van, a német Siemens Velaro motorvonatát választotta az Alstom AGV-jével szemben. A döntést bíróságon támadta meg a vesztes fél. Most azonban az SNCF megnyugtató megrendelésének fényében bejelentette az Alstom, hogy végleg eláll a pertől.

(fotó: Frédérick Jury, www.euro-photos-trains.com)

Az első frissen megrendelt Euroduplex 2015-ben állhat szolgálatba. Franciaország mellett Németországban, Svájcban és Luxemburgban közlekedhetnek majd a szerelvények, néhányuk megkapja a spanyol nagysebességű vonalak jelfeladási rendszereivel kompatibilis berendezéseket is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.