Negyven új TGV-t vásárol az SNCF

iho/vasút   ·   2012.04.06. 11:48

A francia államvasút (SNCF) és a szintén francia járműgyártó óriás között 2007. június 27-én született együttműködési keretmegállapodás. Eddig 55 TGV Euroduplex legyártásáról írtak alá szerződést, az első szerelvények 2011 decemberében álltak szolgálatba a frissen átadott LGV Rhin-Rhône vonalán. Az SNCF most újabb 40 motorvonat opcióját hívta le.

Jókor jött a francia gyártó számára a honfitársak megrendelése, hiszen az utóbbi években nem sok sikert ért el a nemzetközi nagysebességű vasúti piacon. Az egyik legnagyobb vereséget az Eurostar tenderén kellett elszenvedniük: a Csalagút operátora, amely egyébként részben francia tulajdonban van, a német Siemens Velaro motorvonatát választotta az Alstom AGV-jével szemben. A döntést bíróságon támadta meg a vesztes fél. Most azonban az SNCF megnyugtató megrendelésének fényében bejelentette az Alstom, hogy végleg eláll a pertől.

(fotó: Frédérick Jury, www.euro-photos-trains.com)

Az első frissen megrendelt Euroduplex 2015-ben állhat szolgálatba. Franciaország mellett Németországban, Svájcban és Luxemburgban közlekedhetnek majd a szerelvények, néhányuk megkapja a spanyol nagysebességű vonalak jelfeladási rendszereivel kompatibilis berendezéseket is.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.