Nem állt meg a Kálmán Imre Óváron
Egy utas tájékoztatása szerint kedden éjjel egy euronight vonat a menetrendtől eltérően nem állt meg Mosonmagyaróváron. Alább olvasható kérdéseinkre a MÁV-Start válaszát a MÁV kommunikációtól kaptuk:
Úgy tudjuk, április 9-én a Budapestről induló Kálmán Imre EN nem állt meg Mosonmagyaróváron. Igaz ez? Miért?
A 462. számú Kálmán Imre EN április 9-én valóban csak áthaladt és nem állt meg Mosonmagyaróvár állomáson a mozdonyvezető mulasztása miatt.
Milyen gyakori ez a jelenség?
Ebben az évben összesen hét alkalommal fordult elő, hogy a mozdonyvezető mulasztásából adódóan áthaladt vonat olyan állomáson vagy megállóhelyen, ahol menetrend szerint meg kellett volna állnia.
Mi történik ilyenkor azokkal az utasokkal, akik nem tudnak le vagy felszállni?
A menetrendtől eltérő megállás vagy a megállás hiánya miatti nem megfelelő helyen leszálló, valamint a felszállni nem tudó utassal kapcsolatban a vasúti személyszállítási üzletszabályzat külön rendelkezéseket nem tartalmaz. A vasúti társaság felelőssége ilyen esetben ugyanakkor nyilvánvaló, ezért a forgalmi akadályra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni: a vasúti társaság a következő alkalmas vonattal az utast további díj megfizetése nélkül el- (vissza-) szállítja, ennek érdekében kerülő útirány vagy akár feláras vonat is igénybe vehető. Szükség esetén az utas menetjegyét a vasúti társaság a másik vonatra vagy a kerülő útirányra érvényesíti, vagy az érvénytartamát a szükséges időre meghosszabbítja. E jogok érvényesítése érdekében az utasnak az igényét mielőbb jelezni kell a vonaton vagy az állomáson szolgálatot teljesítő személyzetnek. Az utasnak a fentieken túl esetlegesen keletkezett kárigényével lehetősége van az ügyfélszolgálathoz fordulni, a szakemberek pedig egyedi elbírálással döntenek a további kártérítésekről.