Nem állt meg a Kálmán Imre Óváron

iho   ·   2013.04.11. 18:00

Egy utas tájékoztatása szerint kedden éjjel egy euronight vonat a menetrendtől eltérően nem állt meg Mosonmagyaróváron. Alább olvasható kérdéseinkre a MÁV-Start válaszát a MÁV kommunikációtól kaptuk:

Úgy tudjuk, április 9-én a Budapestről induló Kálmán Imre EN nem állt meg Mosonmagyaróváron. Igaz ez? Miért?

A 462. számú Kálmán Imre EN április 9-én valóban csak áthaladt és nem állt meg Mosonmagyaróvár állomáson a mozdonyvezető mulasztása miatt.

Milyen gyakori ez a jelenség?

Ebben az évben összesen hét alkalommal fordult elő, hogy a mozdonyvezető mulasztásából adódóan áthaladt vonat olyan állomáson vagy megállóhelyen, ahol menetrend szerint meg kellett volna állnia.

Mi történik ilyenkor azokkal az utasokkal, akik nem tudnak le vagy felszállni?

A menetrendtől eltérő megállás vagy a megállás hiánya miatti nem megfelelő helyen leszálló, valamint a felszállni nem tudó utassal kapcsolatban a vasúti személyszállítási üzletszabályzat külön rendelkezéseket nem tartalmaz. A vasúti társaság felelőssége ilyen esetben ugyanakkor nyilvánvaló, ezért a forgalmi akadályra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni: a vasúti társaság a következő alkalmas vonattal az utast további díj megfizetése nélkül el- (vissza-) szállítja, ennek érdekében kerülő útirány vagy akár feláras vonat is igénybe vehető. Szükség esetén az utas menetjegyét a vasúti társaság a másik vonatra vagy a kerülő útirányra érvényesíti, vagy az érvénytartamát a szükséges időre meghosszabbítja. E jogok érvényesítése érdekében az utasnak az igényét mielőbb jelezni kell a vonaton vagy az állomáson szolgálatot teljesítő személyzetnek. Az utasnak a fentieken túl esetlegesen keletkezett kárigényével lehetősége van az ügyfélszolgálathoz fordulni, a szakemberek pedig egyedi elbírálással döntenek a további kártérítésekről.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.