Nem csak a kapitány hibás
Nem csak az „alkalmatlan” kapitányt, de az őt kiválasztó munkaadót is felelőség terheli az olasz ügyészség szerint. Igaz, hogy Francesco Schettino kapitány vezette a szikláknak az óceánjárót, de a késedelmes és hibás evakuálásért, a nem megfelelő biztonsági előírásokért, a rosszul működő mentőcsónakokért a Costa Crociere hajótársaság a felelős, hangoztatta az olasz médiának Beniamino Deidda toszkán főügyész, a hajószerencsétlenség okait tisztázó ügyészcsoport vezetője.
A megjelent olasz sajtóhírekkel szemben a kapitányon végzett kábítószerteszt végleges eredményei még nem ismertek. A szakértői vizsgálatot január 26-án folytatják. A grossetói ügyészségen pénteken hallgatják meg Ciro Ambrosio másodtisztet és Domnica Cermontant is, azt a huszonöt éves moldáviai állampolgárt, aki elmondása szerint a kapitány vendégeként a parancsnoki hídon tartózkodott a zátonyra futás pillanatában.
Kedd délelőtti sajtótájékoztatóján Franco Gabrielli, az olasz polgári védelem vezetője elmondta, hogy a hajóroncsban maradt áldozatok keresése tovább folytatódik. A január 13-án este bekövetkezett szerencsétlenség óta tizenöt halálos áldozatot találtak. A Costa Concordia 17 tartályában levő üzemanyag kiszivattyúzása megfelelő időjárási viszonyok között huszonnyolc munkanapot vesz igénybe.
Elsőként azt a hat tartályt ürítik ki, mely az üzemanyagkészlet felét tartalmazza. A hajóról a tengerbe került hulladék és személyes tárgyak összeszedése a Costa Crociere feladata, az erről szóló tervet a hajótársaság szerdán adja át a polgári védelemnek, jelentette be Gabrielli hozzátéve, hogy a jelenleg a Giglio partjanál úszó olajfoltok a hajó étterméből szivárogtak a vízbe.