Nem kell ide T&J-hibrid, nem azon múlik a színvonal!

iho/közút   ·   2016.07.12. 08:45
kivont_hibrid0

Egy Blikk-cikkre kellett reagálnia a BKK-nak, ekképpen tette meg:

„A Blikk Az utasokat megüti a guta! Kirúgta a legjobb klímás buszokat Budapestről a BKK című cikke valótlanul állította, hogy »Eltüntette a legújabb, klímás és környezetkímélő buszokat a budapesti utakról a BKK«. A valóság ezzel szemben az, hogy a szerződésbontás miatt a korábbi szolgáltató hibrid Volvo járművei ma már nem közlekednek a BKK vonalain, ennek ellenére nem csökkent a közösségi közlekedés szolgáltatási színvonala, ugyanis a BKK megrendelésére húsz vadonatúj, ugyancsak alacsonypadlós és légkondicionált csuklós Volvo autóbusz állt forgalomba a BKV Zrt. üzemeltetésében. A lépésnek köszönhetően a budapesti autóbuszvonalakon közlekedő alacsonypadlós és klimatizált járművek aránya várhatóan több mint nyolcvan százalék körüli marad, ami nagy segítség a kerekesszékkel közlekedőknek, a babakocsisoknak, az idős utasoknak és a mozgásukban korlátozottaknak. Hétvégén jelenleg pedig már kizárólag klímás járművekkel utazhatnak a fővárosban közlekedők, ami a nyári időszakban is garantálja a megfelelő hőmérsékletet a BKK járatain.

(fotók: Kadocsa Gyula)

A BKK június végén bontott szerződést a T&J Busz Projekt Kft-vel, ugyanis a korábbi szolgáltató nem tudta minden kétséget kizáróan igazolni azt, hogy a tulajdonosi szerkezete megfelelt a közbeszerzésekről szóló törvény (a továbbiakban: Kbt.) előírásainak. A Kbt-nek való megfelelés, a BKK törvényi kötelezettsége. A BKK Igazgatósága – a jogszerű működés és a közpénzekkel történő felelős gazdálkodás érdekében – 2016. június 29-én döntött a T&J Busz Projekt Kft-nek a BKK-val fennálló szolgáltatási keretszerződés rendkívüli felmondással történő megszüntetéséről. A szolgáltatói szerződés rendkívüli felmondásának oka az volt, hogy a BKK által a közbeszerzési szerződések a Kbt.-ben előírt feltételeknek való megfelelősége szempontjából időszakosan rendszeren elvégzett felülvizsgálata során fény derült arra, hogy

  • a T&J Busz Projekt Kft. tulajdonosi szerkezetében változás következett be, amit a Társaság a szerződés vonatkozó rendelkezéseit megsértve a BKK részére nem jelentett be,
  • és az így kialakult tulajdonosi szerkezet tekintetében megalapozottan feltételezhető, hogy az nem felel meg a Kbt.-ben az offshore cégekkel kapcsolatos kizáró okoknak.”

A buszok azonban még megvannak: Kadocsa Gyula Újpesten fotózta le őket a „Nem szállít utasokat!” és a „Not in service” feliratok olvashatók a kijelzőiken.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.