Nemzetbiztonsági trükk a metróépítésben?

iho/vasút   ·   2013.01.09. 09:46

A vezérigazgató szerint a metróépítés továbbra is nemzetbiztonsági kockázatot jelent, a tervezők pedig olyan információk birtokában is lehetnek, amiket rossz célokra is fel lehet használni. Ezt az érvet hozta fel, amikor a BKV mentesítését kérte a közbeszerzési törvény alól a beruházás mérnökének megbízása ügyében.

A beruházás mérnökének, az Eurometro Kft.-nek 2012. június 30-án járt le a szerződése, az időközben kiírt közbeszerzésen az egyetlen jelentkező a BKV szerint túl magas árat szabott. A szeptemberi, megismételt kiíráson a Metróber Kft. nyert, de az Eurometro anyacége, az Eurout Kft. megtámadta a döntést, így év végéig meghosszabbított szerződéssel folytathatták a munkát.

A mérnökváltás az említett nemzetbiztonsági kockázaton kívül más veszélyekkel is járhat: a háromnegyed részben elkészült metró építését ugyanis 2014. március 31-ig be kell fejezni, továbbá az új finanszírozási szerződésben foglaltak szerint a kivitelezők mintegy 67,5 milliárd forintos követeléssel állhatnak elő – nem kis részben a mérnökön is múlik, milyen adatokat szolgáltat az esetleges döntőbizottsági vagy bírósági eljárások alatt – írja a HVG.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.