Nigéria nem fizet! De sok más afrikai ország sem…

iho/repülés   ·   2022.06.21. 09:00
894592_624425534308827_620393666417605802_o

A légitársaságok hiába várják a pénzüket, Etiópia is visszatart, de az Ethiopian is károsult…

Az IATA dohai konferenciáján a légitársaságok szövetségének regionális alelnöke, Kamil Alawadhi arról számolt be, amit számos cég a világ minden részéről a saját bőrén tapasztal: nem jutnak a pénzükhöz.

Az IATA egyik fő prioritása, hogyan késztessen 12 afrikai országot arra, hogy az ottani utasoknak a jegyekért fizetett pénzét átengedje azoknak, akiket illet, vagyis maguknak a légicégeknek. Amelyek természetesen rendben megkapják azokat a pénzeket, amelyeket más vidékeken fizetnek az utazásért, az érintett országok azonban visszatartják ezeket a súlyos összegeket, Nigéria egymaga 450 millió dollárt blokkol – olvasható a SimpleFlying repülési portálon.

Algír

A jegyárak visszatartása az illető légitársaságoknak hat-hétszeres költséget jelent járatonként, miközben érthetően nem akarnak lemondani erről a piacról, hiszen Nigéria például 200 milliós lakosával nem kapcsolható ki a hálózatból, és nyilván azért a külföldön vett jegyek utáni bevételről sem akar lemondani egy-egy légitársaság. Olyan cégek várják a pénzüket, mint a Qatar, a Delta, az Emirates, a Lufthansa, a British, a Turkish, sőt, a kárvallottak között van Afrika legerősebb légicége, az Ethiopian is.

Nigéria az elmaradt átutalások terén – merthogy azért ez Afrikán kívül is előfordul, például kiemelkedően sok pénzt blokkol Venezuela – a globálisan visszatartott pénzek egynegyedéért felelős. Az IATA alelnöke úgy fogalmazott, megérti az illető államok politikai okait és gazdasági nehézségeit, de ezzel együtt ezeknek az elmaradt összegeknek a felszabadítása elsőrendű feladat. Zimbabwe 100 millióval, Algéria 96 millióval, Eritrea 79 millióval tartozik, és hogy még érdekesebb legyen, miközben az Ethiopian Airlines a kárvallottak egyike, Etiópia maga szintén nem fizetett ki 75 milliót.

Harare

Egyes netes hozzászólások azt állítják, hogy a gonosz légitársaságok nem fizették ki az illető országnak az előírt adókat, de az IATA-alelnök tisztázta, erről szó sincs. A visszatartásról rendszerint a nemzeti kormányok és központi bankok döntenek, ezzel próbálva kiegyenlíteni az általános állami devizahiányt.

Egyes országok megpróbálják ledolgozni a tartozásukat, de az IATA alelnök szavaiból az derült ki, hogy például Nigériával még tárgyalni is roppant nehéz erről. Egy másik kellemetlen következmény: a hiányzó bevételek miatt a légitársaságok arra kényszerülnek, hogy emeljék az áraikat, például manapság Nigériába repülni különösen drága lett. Az pedig, ami ezekkel a légitársaságokkal történik, visszatart más cégeket attól, hogy szintén járatokat indítsanak az illető államokba, még ha bőven lenne is rá igény és utas.

Lagos

Mint korábbi statisztikákból ismert, Afrika jelenleg a föld régiói közül a legkevésbé erős légiközlekedésben, miközben a gyenge földi infrastruktúra is azt tenné észszerűvé, ha akár a kontinensen belül is felfejlődne a légiforgalom.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.