Nincs kész a kőbánya-kispesti buszvégállomás

MTI   ·   2011.08.26. 12:43

A BKK és a BKV számára elsődleges szempont az utas- és közlekedésbiztonság. Ennek megfelelően az autóbusz-végállomás használatba vételének alapvető feltétele a kapcsolódó utak és gyalogosútvonalak korlátozásmentes használata, a gyalogos-átvezetések biztosítása, az építési forgalom korlátozása.

Az építő R-Co Zrt.-nek a BKV szerint biztosítania kellett volna augusztus 5-én a forgalomtechnikai buszpróba lehetőségét az új végállomás területén, de a beruházó az autóbusz-végállomás burkolatával, egyéb szerelési munkáival augusztus 24-re, a vállalt határidőre sem készült el teljes körűen. Hiányos volt az út- és járdaburkolat, helyenként hiányzott a fugázás, míg máshol a többlet fugaanyag okozott jelentős porfelhőt. A peronokon állványok és felhalmozott építési anyagok találhatók, a végállomás utasforgalom lebonyolítására alkalmatlan. Mivel a teszt ideje alatt is folytak kivitelezési munkák, a próba nem lehetett teljes.

A végállomás üzembe helyezésének feltétele, hogy a végállomásra vezető három út mindegyike elkészüljön. A BKV tájékoztatása szerint viszont jelenleg csak a Lehel út felől bevezető út használható, sem a Vak Bottyán utca, sem a gyorsforgalmi út felé nem tudnak az autóbuszok elindulni, mert azok kivitelezése még el sem kezdődött. A Sibrik Miklós út-Vak Bottyán utca jelzőlámpás csomópont félkész állapotban működik, miközben az autóbuszok döntő többségének itt kell áthaladnia.

A közlés szerint a metró- és az autóbusz-végállomás közötti gyalogos-felüljáró közel áll az előírt készültséghez, de tiszta, korláttal elkerített gyalogosútvonalak nem vezetnek végig az építési területen, így a BKK és a BKV nem vállalja, hogy a kivitelezés alatt álló terület közepére utasokat szállítson.

A Budapesti Közlekedési Központ kedden közölte, hogy határozatlan időre meghosszabbítja a vágányzárat a 3-as metró vonalán a Határ út és Kőbánya-Kispest végállomás között, mert a teljes vonalon való közlekedéshez a forgalomtechnikai feltételek a bevásárlóközpont építője által előzetesen vállalt augusztus 24-i határidőre nem biztosítottak.

A beruházó azt vállalta, hogy augusztus 24-ig átépíti a metróvégállomást, és új buszvégállomást alakít ki. Mivel a munkákkal nem végeztek, a cég kötbért fog fizetni a BKV-nak a megkötött szerződés alapján.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.