Nyáron elindulnak a BKK hajói

iho/hajózás   ·   2012.03.29. 10:00
kiskep

A közelmúltban felröppent hírek szerint javában folynak a budapesti menetrend szerinti hajószolgáltatás előkészületei. A Budapesti Közlekedési Központ legutóbb decemberben tartott sajtótájékoztatót a terveiről, ekkor 2012 júniusát jelölte meg a szolgáltatás kezdő dátumaként. Két hónappal a start előtt azonban nem sok információ került napvilágra a hajójáratok menetrendjéről, állomásairól, járműveiről és tarifáiról. Így megkerestük a BKK-t és tájékoztatást kértünk a szolgáltatás részleteiről, valamint arról, hogy jelenleg is reális-e a júniusi határidő.

Az új dunai hajójárat a budapesti vízi közlekedés fejlesztésének első gyakorlati lépéseként várhatóan 2012 júniusától indul meg. A pontos időpontot az üzemeltetésre kiírt pályázat lefolytatásától és eredményétől függően tudják majd meghatározni, de a BKK törekszik a nyári beindításra.

Öt korábban is működő, jelenleg felújított (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) és három új (Újpest, Árpád híd, Haller u.) kikötőt érint majd az új hajójárat. A Haller utcánál épült kikötő és a Bajor Gizi park, vagyis a Millenniumi városközpont kulturális intézményei közötti gyalogos kapcsolat javítására már megkezdték az egyeztetést a BKV-val – számol be a Budapesti Közlekedési Központ megkeresésünkre adott válaszában.

Jelen állás szerint 7:00 és 19:00 között közlekednek majd a hajók, csúcsidőben 30 percenként, egyébként 60 percenként. A két végállomás között a menetidő hegymenetben 52 perc, völgymenetben 45 perc lesz. A járat a jégzajlás időszakát leszámítva egész évben üzemel majd. A menetrend összeállítására még nem került sor, az indulási időpontokról a későbbiekben tud majd felvilágosítást adni a közlekedésszervező.

A hajózásnak eddig nem volt szerepe a Budapesten belüli hivatásforgalomban, noha – például a Margit híd felújítása idején – a főváros hídjainak tehermentesítésére ez ideális megoldás lett volna<br>(fotó: Vörös Attila)

Hozzáteszik: a jegyárakat a BKV-val egyeztetve igyekeznek a városi tarifarendszerbe illeszteni, az ezzel kapcsolatos vizsgálatok most folynak. Az alkalmi utasoknak várhatóan külön hajójegyet kell majd váltaniuk, de a bérleteket felár nélkül el fogják fogadni.

Vizsgálják annak lehetőségét is, hogy a korábban működő Pünkösdfürdő–Boráros tér járat továbbfejlesztésével hétvégénként lehetőséget adjanak a leglátogatottabb közparkok és szabadidős célpontok (Kopaszi-gát, Margitsziget, Óbudai-sziget, Népsziget, Római-part) hajóval való megközelítésére is. További lehetőséget kínál az üzemidő esti kiterjesztése, amivel a hajójárat a Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája esti rendezvényeire érkező, illetve onnan távozó látogatók számára is vonzó utazási lehetőséggé válik.

A most induló viszonylat négy használt, de felújított hajóval üzemel majd. Pályázati forrásból később korszerű, akadálymentesített, jobb menetdinamikájú vízibuszok beszerzését tervezi a BKK, melyek révén a vízi közlekedés a budapesti belvárosban valóban versenyképes alternatívát kínálhat. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdeményeztek egy, a város környéki településeket kiszolgáló, Visegrád és Százhalombatta között kiépítendő gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről, amely némileg tehermentesítené a Budapestre vezető közutakat, és kényelmes utazási lehetőséget kínálna a városba ingázóknak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.