Only in Hungary
Sokszor érte már kritika az Érd állomás–Érd alsó összekötővágány megépítésének időzítését. Sokan fölvetették, hogy a 40a felújításának nulladik lépcsőjének kellett volna ennek lennie, és akkor az egy évig tartó tehervonat-terelés nagy része megúszható lett volna. A Dunai Finomító, Dunaferr és más kisebb-nagyobb üzemek ellátását székesfehérvári kerülővel végezték, csak a MOL kára volt ebből kétmilliárd forint úgy, hogy amit csak lehetett, csővezetékre tereltek a vasútról. De ha egyszer útban van lakóépület, a jogi vita az első, nem az építkezés.
Az összekötővágány építését már akár a 2010-es évek elején is megkezdhették volna, vagy legalább előkészíthették volna a földmunkát a 30a vonal mellett. Itt a kétvágányúsítás miatt eleve jelentősen hozzá kellett nyúlni a bevágáshoz, a jobb vágány mellé pedig masszív támfalat emeltek. A kétvágányú 30a-n 2013 őszén indult el a forgalom.
Most ennek egy részét szét kell bombázni, hogy az összekötővágánynak legyen helye, plusz újra iszonyat földmunkát kellett végezni. Persze finanszírozási, tervezési, területhasználati és egyéb szempontokat is figyelembe kell venni, értjük. De minél komplexebben tervezünk, annál kedvezőbb, költséghatékonyabb lesz a végeredmény.
A napokban tehát hozzákezdtek Érden a betonfal bontásának a leendő összekötővágány mentén. A nyomvonal már teljesen kialakult, megépült a Velencei út fölötti híd is (ahol a Train Hungary mozdonya majdnem a mélybe bukott), sőt a felsővezeték-tartó oszlopok is végig állnak már Érd állomás és a 30a vonal között. A vonalat a jelenlegi ismeretek szerint az intercityk és tehervonatok fogják használni, a felső pálya pedig inkább a személyvonatoké lesz. Haváriák esetén is jól jöhet majd, hogy Érd és a főváros között négyvágányossá bővül az összeköttetés.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!