Oroszok építik a vasutat Bátaszéken
Nem a legmodernebb technikával, de legalább épül a 46-os vonal alsó része. A régi pályát május eleje óta eltűntették, a vágányzár harmadikán kezdődött. A napokban kezdték fektetni az új vasutat, augusztus 25-ig kell elkészülni vele. Jelenleg már az 56-os út átjárójáig járható a pálya, persze csak az építési forgalom számára. A romos állapotú korábbi pálya a 30-as, a 100-as és a 120-as vonal felújításából származó betonaljakkal és a sínekkel újul meg, ezekkel könnyen teljesíthető a majdani 60-100 kilométer per órás elvárt sebesség.
A pályaépítésnél Platov daruval emelik be a 24 méter hosszú pályaelemeket, zúzott követ engednek rá, aláverik, szabályozzák, és összehegesztik. A daruszerelvényt és a köves kocsikat is trakciós Szergej mozgatja, a hatvanas-hetvenes évek csúcstechnikája vonul így fel Bátaszéken. Napközben egyszerre két M62-es áll készenlétben Bátaszéken, persze ritkán pörög mindkettő, napi egy-egy forduló a jellemzőbb.
Vlagyimir Ivanovics Platov és Szergej Mihajlovics Kozlov az 1960-as években fejlesztette ki a vágányfektető gépet, melyet végül itthon mindenki Platov-darunak hív. A szerkezet maga elé építi a pályát, a következő 24 méteres elemet már az előzőn állva fekteti le. A Platov-daruról egyébként levelezőlapot is mintáztak, lásd itt. Az M62-es beceneve kevésbé köthető egy személyhez, a Szergej nagyon gyakori férfinév Oroszországban, a Wikipedia szerint az orosz ortodox egyház egyik legtiszteltebb szenteje, a 14. században élt Radonyezsi Szergijnek köszönhetően. A következő hetek a két oroszról szólnak a 46-os vonalon, és persze bármikor ide tévedhet egy-egy magánvasúti fuvar is. A Kárpát Vasút végig jelen volt a mostani felújításnál, a Decs felőli bontásnál ők mozgatták a munkavonatot.