Összeomlás előtt az ukrán AeroSvit? A társaság cáfol

iho/repülés   ·   2013.01.10. 12:10
cim

Számos járatot, köztük több budapestit is lefújt az ukrán légitársaság, miután több repülőtéren előre kérték a tarifákat, illetve megtagadták a cég gépeinek kiszolgálását.

A Ria Novosztyi hírügynökség listája szerint, amit az ATW online idéz, január 5. és 8. között a társaság gépeit Varsóban, Stockholmban, Koppenhágában és Tel-Avivban is feltartóztatták, hetedikén Varsó egyenesen letiltotta a kijevi járatot. Szerdán az AeroSvit kénytelen volt törölni prágai és jereváni járatát, halasztotta a repülést Astana, New York, Bangkok és Tel-Aviv felé.

A társaság mindemellett továbbra is azt állítja, hogy jelenleg sehol senkinek nem tartozik, és a repterek, amelyek nem szolgálták ki a gépeit vagy előre kérték a fizetendőket, félreértették azt a dokumentumot, amelyben csődeljárást kért decemberben. A társaság ezzel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy az eljárás révén a céget ászervezik, helyreállítja hitelességét és teljesíti kötelezettségeit a hitelezőivel szemben.

Mint azt az iho/repülés is jelezte korábban az American Airlines ügyével kapcsolatban, nyugati, illetve amerikai csődeljárások valóban nem a társaság bukását jelentik, hanem azt, hogy az illető vállalat megfelelő körülmények között megvalósít egy olyan, a csődbíróság által jóváhagyott tervet, amelynek erdményeképp a cég alaposan átalakul és ismét képes lesz a nyereséges működésre.

Az AeroSvit azzal vádolja a céget kizáró reptereket, hogy ok nélkül kényszerítették törlésre a járataikat, pedig az illető repterek felé a társaságnak nem volt tartozása. Ez egyébként gyaníthatóan elsősorban Seremetyevónak szól, a moszkvai légikikötő ugyanis már decemberben megtagadta az AeroSvit gépeinek kiszolgálását.

Néhány nappal ezelőtt pedig maga a bázisreptér, a kijevi Boriszpol tette világossá, hogy felfüggeszti az AeroSvit gépeinek kiszolgálását, ha a cég nem rendezi ottani számláit. Nem kizárt, hogy a társaság problémái is belejátszanak abba, hogy a Wizz Air épp most jelentette be kijevi járatainak sűrítését, a diszkont társaság néhány nappal ezelőtt kedvező árú jegyeket ajánlott fel azoknak, akik az Aerosvit járatkimaradásai miatt nem jutottak el Budapestre és Varsóba.

A Ferihegyi repülőteret kezelő Budapest Airport kommunikációs igazgatója, Hardy Mihály az iho/repülésnek elmondta: az AeroSvit az elmúlt napokban valóban törölte néhány budapesti járatát is, de a cég kiegyenlítette számláit, és január 22-ig lejelentette járatait, tehát feltehetően már a csütörtöki gép is megérkezik Kijev felől és vissza is indul az ukrán fővárosba.

Az AeroSvit egyébként 1994-ben alakult, magánbefektetők részvételével, egynegyed résznél valamivel kevesebb állami tulajdonnal. A cég hálózata rövid és középtávon elsősorban közép- és kelet-európai vonalakból áll, de repül a nagy hatótávolságú, széles törzsű gépeivel interkontinentális vonalakon is. Gépparkja meglehetősen vegyes: a széles törzsű flotta hét Boeing 767-esből áll, a keskeny törzsű gépparkban viszont repül az A320-as és a Boeing 737-es gépcsalád néhány példánya is. Rövid távú járatokat egy Saab 340-essel teljesít, és kibocsátó légitársasága volt az Antonov nem túl sikeres két hajtóműves utasszállítójának, az An–148-asnak is.

2009 óta ismertek a cég pénzügyi problémái, ugyanebben az évben az átmeneti problémák megoldására 30 millió dolláros hitelt vett fel egy kijevi magántulajdonú pénzintézettől.

Kapcsolódó hírek

Repülés Katonai repülés

Elment az utolsó Puma is

MTI/iho   ·   2021.01.24. 09:10

Végső búcsút vettek szombaton Budapesten a 97 esztendős korában, december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.