Pélyi bekötőút: második felvonás
Az útburkolat a hanyi-tiszasülyi árvízszintcsökkentő tározó építése során rongálódott meg a nehézgépjárművek forgalma miatt; a hónapok óta tartó tárgyalássorozat végén a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek sikerült elérnie a tározót építő cégnél, az A-HÍD Zrt.-nél, hogy tegye járhatóvá a megrongált útszakaszt – közölte Pécsi Norbert Sándor, az MK szóvivője.
Mint elmondta: a tározó építéséhez körülbelül 120 ezer tonna szemcsés anyagot szállítottak közúton, többek között a pélyi bekötőúton.
A szállítási munkákra az MK azzal a feltétellel adott közútkezelői hozzájárulást a kivitelezőnek, hogy a szállítási tevékenység befejeztével helyreállítja a burkolatkárosodással érintett szakaszokat. Erre eddig nem került sor, mivel a tározó építését végző A-HÍD Zrt. nem ismerte el felelősségét az út állagromlásáért.
Az MK most arról állapodott meg a céggel, hogy 2013. március 31-ig kijelölik az út azon részeit, ahol a szállítások megkezdése előtti állapotfelméréstől jelentős eltérés van, vagy a szakasz adott része nem alkalmas a biztonságos közlekedésre. A felújítandó szakaszok kijelölése után a kivitelezőnek a meglévő burkolat bontásával és bedolgozásával egy réteg, minimum 5 centiméteres hengerelt meleg aszfaltréteget kell terítenie.
A megállapodás értelmében az A-HÍD Zrt.-nek 2013. június 30-ig kell ezeket a munkálatokat elvégeznie. Amint a balesetveszély megszűnik, a közútkezelő újra megnyitja a forgalom számára a pélyi bekötőutat – ismertette a referens.
Hozzátette, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 30 ezer kilométeres közúthálózat üzemeltetési és fenntartási feladatait látja el, a felújításokhoz szükséges források biztosítása nem a társaság hatáskörébe tartozik.
A pélyi bekötőút teljes hosszban és szélességben történő átfogó rekonstrukciója a számítások szerint meghaladná az 1,7 milliárd forintot – mondta Pécsi Norbert Sándor.