Plusz negyven százalék
A Kínai Államvasút Csoport bejelentette vasútfejlesztési stratégiáját. Ha minden összejön, akkor másfél évtized múlva a maga 200 ezer kilométerével a kínai lesz a világ második leghosszabb vasúthálózata. A nagysebességű vasutat is erőteljesen bővítik: 2035-ig 70 ezer kilométeren lehet 250 kilométer per órás sebességgel közlekedni.
A terv alapvetése, hogy minden, legalább 200 ezer lakosú településnek lesz vasúti kapcsolata, míg a félmilliós városokat néhány kivétellel bekötik a nagysebességű vasúti hálózatba. Kétségtelenül imponáló az adat: a legalább egymilliós városok esetében a nagysebességű vasúti összeköttetés lefedettségi szintje eléri a 94,7 százalékot. Jelenleg a kínai vasúthálózat hossza 141 ezer kilométer, és a stratégia ennek a negyven százalékos bővítését tűzi ki célul. Az elérni kívánt 200 ezer kilométer azonban még mindig hozzávetőlegesen százezerrel marad el az ezen a téren éllovas Egyesült Államok hálózatának jelenlegi hosszától. A Kínai Államvasút Csoport az ország nagysebességű vasútvonalainak a hosszát az elkövetkező másfél évtizedben 36 ezer kilométerre növeli.
Júliusban Kína több mint 67 milliárd jüant (9,67 milliárd dollárt) fektetett be a vasúti infrastruktúrába, ami a bázishoz képest 3,6 százalékos növekmény. Az összegből 50 milliárd jüant szántak nagy és közepes méretű projektekre, ami viszont már 11,3 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az év eleje óta Kína 1310 kilométernyi új vasútvonalat adott át a forgalomnak, ebből 733 kilométer a nagysebességű vasútvonal. a napi utasszám eléri a 7,9 milliót. A már 2016-ban kidolgozott, megvalósítási stádiumához érkezett közép- és hosszú távú vasúthálózat-terv azonban éves szinten 800 milliárd jüannyi beruházást vázol fel a hálózat bővítésére. A terv az idei év végéig 150 ezer kilométeres összvonalhosszt céloz meg, ebből 30 ezer kilométer a nagysebességű hálózat. A távlati tervek 2050-ig tartó intenzív vasútfejlesztésről szólnak.
De nemcsak síneket fektetnek le, állomásokat és műtárgyakat építenek. Kína ugyanis a teljes vasúti szegmensben beruházásokat folytat a rendszer további, átfogó innovációja érdekében. Az alkalmazott, fejlett technológiák végső soron az ellátási lánc tökéletesítéséhez járulnak hozzá.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!