Polgár, hatodszor
Lassan minden közlekedésbarátban tudatosul, hogy ha szeptember közepe, akkor irány Polgár, hiszen ez az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb buszos rendezvény hazánkban. A tavalyihoz hasonlóan sajnos idén sem volt kegyes az időjárás a látogatókhoz: reggel még köd, majd napközben felváltva eső, borult ég és napsütés fogadta az érdeklődőket, de ez persze senkinek nem szegte kedvét, a látogatók száma talán több volt, mint valaha – ami nem is lenne véletlen, hiszen a rendezvény egyre ismertebbé válik itthon és külföldön egyaránt.
A VI. Ikarus, Csepel és veterán járművek találkozója ezúttal is háromnapos volt, az iho a szombati, „fő napra” látogatott el. Reggel nyolc óra körül kezdtek el szálingózni a látogatók és a járművek a polgári Archeoparkba, amelynek a hátsó része ezúttal le volt zárva, így a tömeg mindvégig egy kisebb területen koncentrálódott, illetve az étkezést is elöl, egy sátorban oldották meg. Mindenképpen pozitívum, hogy a kiszolgálás sokkal gyorsabban zajlott, mint tavaly.
A város Hajdú-Bihar megyében, de BAZ és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéhez is igen közel fekszik, így szinte természetesnek vehető, hogy a Hajdú, a Borsod és a Szabolcs Volán egyaránt képviseltette magát, előbbi két cég két-két, utóbbi csak egy járművel. Mindhárom cég résztvevője már évek óta a rendezvénynek, szerencsére a hozzáállásuk a régiós összevonás után sem változott, a miskolci központból a jövőben is támogatni kívánják a találkozót az illetékes volánok buszainak részvételével.
Idén távol maradt az MVK, viszont „nagy erőkkel vonult ki” a BKV: hat buszt küldtek Budapestről, plusz két, már magántulajdonban lévő ex-BKV-s vas is jelen volt, így sokakban már-már egy fővárosi buszgarázs látványát idézte az Archeopark, illetve viccesen megkérdezték, hogy maradt-e ott egyáltalán valami? De szándékaik szerint jövőre még több Ikarust szeretnének elhozni, reméljük, nem lesz akadálya.
A közlekedési vállalatokat a fentieken kívül még a Tisza Volán képviselte, az egykoron sínbusszá alakított, ma már „csak” gyönyörű 260-assal, akiknek igen korán el kellett indulniuk Szegedről, hogy időben megérkezzenek.
Nem maradhat el a találkozó a jelenkori hazai autóbuszgyártás legalább egy képviselője nélkül, ez a megtisztelő szerep idén (is) az egyik borsodos Ikarus E127-esnek jutott. Mint az közismert, a volános buszbeszerzések leállítása miatt a buszgyártás már lassan három éve ismét szünetel Mátyásföldön, a Lanta Kft. jelenleg elsősorban felújításokat végez a BKV-nak, de örvendetes, hogy emellett jut idő, pénz és energia néhány klasszikus Ikarus újjáélesztésére is: pár évvel ezelőtt egy Farost csináltak meg, most pedig egy pótkocsis 620-as szerelvény debütált.
A hazai magánemberek, magáncégek buszai mellett külföldről is érkeznek rendszeresen kiállítók Polgárra: most egy német Ikarus 250SL tárgyalóbuszt és egy közel harmincesztendős lengyel 260-ast lehetett megcsodálni – utóbbi érdekessége, hogy a jelenlegi tulajdonosai Európa legészakibb pontját is megjárták a busszal.
Teherautókból nagyjából a korábbi évekről ismert járműveket láthattunk viszont, személyautókból szintén kevesebb volt, elsősorban Wartburgokkal lehetett találkozni.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!