Púpossal anyagoltak Nógrádban

Vörös Attila   ·   2015.09.02. 11:15
408225__IMG_3813

A Balassagyarmat környéki vonalakon évi néhány alkalommal jár mozdonyos vonat, ezek szinte mindig valamilyen anyagoláshoz kapcsolódó menetek. A mozdonyt ezekhez Hatvan szokta adni, a gyarmati Kisdácsiát ilyesmi munkákkal nem kínozzák. Csörgő és Púpos jöhet szóba a vicinális jellegű dízeles vonalakon, mindkét típus elő is szokott fordulni a pályás menetek élén.

Hugyag mellett hagyja maga mögött a pöffenetet a csodaszép 224-es<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Hatvanban a 201-es Szombathelyre költöztetése óta már csak egy M40-es gép lakik, a másik hatvani Púpos Ferencvárosban tölti semmittevéssel a napjait a segélyvonat élén. Most a 235-ös a darutartalék, a nyáron Dombóváron felújított 224-es pedig Hatvanban várja a bevetést (a felújítási munkákról itt írtunk bővebben). Nem nagyon használják egyébként, néha beugrik egy-egy lerobbant Uzsgyi helyére és elvétve a jászberényi tolatósra is ráteszik. Hétfőn a 224-es végre kirándulhatott egyet, hét kocsi követ kellett elvinnie Hatvanból Aszódon és Balassagyarmaton át Nógrádszakálba. Az anyagolást kedden végezték Ipolytarnóc és Nógrádszakál között, a munka végeztével hazatért a gép Hatvanba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!