Púpossal anyagoltak Nógrádban

Vörös Attila   ·   2015.09.02. 11:15
408225__IMG_3813

A Balassagyarmat környéki vonalakon évi néhány alkalommal jár mozdonyos vonat, ezek szinte mindig valamilyen anyagoláshoz kapcsolódó menetek. A mozdonyt ezekhez Hatvan szokta adni, a gyarmati Kisdácsiát ilyesmi munkákkal nem kínozzák. Csörgő és Púpos jöhet szóba a vicinális jellegű dízeles vonalakon, mindkét típus elő is szokott fordulni a pályás menetek élén.

Hugyag mellett hagyja maga mögött a pöffenetet a csodaszép 224-es<br>A képre kattintva galéria nyílik!<br>(fotók: Vörös Attila)

Hatvanban a 201-es Szombathelyre költöztetése óta már csak egy M40-es gép lakik, a másik hatvani Púpos Ferencvárosban tölti semmittevéssel a napjait a segélyvonat élén. Most a 235-ös a darutartalék, a nyáron Dombóváron felújított 224-es pedig Hatvanban várja a bevetést (a felújítási munkákról itt írtunk bővebben). Nem nagyon használják egyébként, néha beugrik egy-egy lerobbant Uzsgyi helyére és elvétve a jászberényi tolatósra is ráteszik. Hétfőn a 224-es végre kirándulhatott egyet, hét kocsi követ kellett elvinnie Hatvanból Aszódon és Balassagyarmaton át Nógrádszakálba. Az anyagolást kedden végezték Ipolytarnóc és Nógrádszakál között, a munka végeztével hazatért a gép Hatvanba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.