Putri lett a Rákospalota-Újpest vasútállomásból

iho   ·   2014.02.14. 12:02

A szakszervezet honlapján tette közzé azt a levelet, amelyet a MÁV vezetőségének címzett, és amelyben a vasútállomás elhanyagolását sérelmezi.

Az állomás lassan a 70-es vonal leglepusztultabb szolgálati helye lesz, talán még Rákosrendező vetélkedhetne ezért a büszke címért. A folyamatos füstben a munkavállalók feje gyorsan megfájdul, ami nem segíti a koncentrációt. A többi dologról nem is szólva. A szakszervezet munkavédelmi referense levelet írt Békési Lászlónak, a MÁV Vagyonkezelő Zrt. budapesti irodavezetőjének.

(fotó: Kemsei Zoltán)

Az IK Kft. ugyanis tőlük kapja a megrendelést és a pénzt. Íme, a levél:

„Tisztelt Békési Úr!

Rákospalota-Újpest állomás állapota évtizedek óta okoz vissza-visszatérő problémát a MÁV budapesti területét irányító éppen aktuális szervezetnek, de főleg az ott dolgozóknak. Még a 3-as metró építése idején születtek koncepciók egy Kőbánya-Kispest-szerű elővárosi vasút, metrócsomópont kialakítására, mely értelemszerűen tartalmazta volna az állomás felújítását is. A Metró építése azonban megrekedt Újpest központjában, és így az állomáson is minden változatlan maradt.

Jómagam rég nem jártam arra, de az elmúlt héten egy vizsgáztatás kapcsán hozzávetőleg egy órát töltöttem többedmagammal az I. váltókezelői őrhelyen. A körülmények nem munkahelyre, hanem inkább putrira jellemzőek. A fa tüzelés tökéletlensége okán folyamatos füst szag van, a fát - bizonyára vagyonvédelmi okból - a helyiségben tárolják, a villamos vízmelegítő burkolata alól pedig több víz jön mint a csapból. Ez utóbbi egyébként érintésvédelmi szempontból is kritikus. Festés az állomás helyiségeiben ki tudja mikor volt utoljára?
A II. őrhelyen nem jártunk, de feltételezem a munkakörülmények ott is hasonlóak.

A füsttől egyébként az érzékenyebbek feje egy óra múltán már fájt, a ruházatunkba ivódott szagot pedig még este is érezni lehetett.
Ilyen körülmények között kénytelenek 12 órás szolgálatukat ellátni egy négy irányba vonatot indító és fogadó nagy forgalmú állomás munkavállalói.
Meggyőződésem, hogy ez kihat a munkatársaink koncentrációs képességére is, így az egészségkárosító hatáson túl más kockázata is van a dolognak.
A biztosítóberendezés koráról, állapotáról most nem értekezem, mert úgy vélem az nem tartozik az önök kompetenciájába.
Az állomás lassan a 70-es vonal leglepusztultabb szolgálati helye lesz, talán még Rákosrendező vetélkedhetne ezért a büszke címért.

Nem vagyok híve hatóságok – OMMF – azonnali bevonásának belső ügyeinkbe, de az azonnali hibaelhárításon túl célszerű lenne az őrhelyek fűtését a következő szezon kezdetéig villamos fűtésre átállítani, és örömmel venném, ha válaszában kitérne arra is, hogy hosszabb távon milyen elképzelések vannak az állomás jövőjét illetően.

Üdvözlettel:

Oroszi Rudolf
VDSzSz Szolidaritás
munkavédelmi referens”

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek