Ráadás a 100-ason

Szabó István   ·   2017.12.08. 21:15
szigetes_nohab_deberecennel0

Ebes állomáson december 10-én, hajnaltól teljes értékűen működik az ideiglenes biztosító berendezés, miután az állomás páros fejében befejezték a nagysugarú kitérők ideiglenes biztosító berendezéshez való bekötését. Az ideiglenes biztbert sikeresen helyezték forgalomba. Jöhet a menetrendváltás!

A mintegy kétórás eljárás végén a bizottság vezetőjének ismét szerencséje volt. A Kárpát Vasút Nohabja ugyanis éppen akkor indult munkavonatért Debrecenen át, valahova Miskolc térségébe. Így potyautasként fél órát nyert hazaútban, a sebesvonat előtt

Az esedékes menetrendváltás után tehát a páros állomásfejen is újra működik a kétirányú kapcsolat. Az ideiglenes berendezés a 80 kilométer/óra sebesség jelzésére még nem alkalmas, de ez a korábbi állapotokhoz képest nem jelent majd kapacitáskorlátot. Ebes állomás ugyanis kész a teljes értékű forgalmi üzemelésre, de a téli leállást követően, 2018 tavaszán folytatódik a 100-ason a vágány-, felsővezetéki-, biztosító berendezési és a távközlési rendszerek átépítésekkel járó munka.

Debrecenbe bejáráskor sikerült a sátorjelzőn elkapni a 80 km/óra sebességű jelzésképet. Ilyet személyvonat gépén nem láthatunk, mivel csak a peron nélküli IX. vágány járható – nagysugarú kitérőn át – kitérő irányba nyolcvannal. (A „pesti”, peronos VIII. vágány sebesség korlátozás nélküli, egyenes bejárat)

A 100-as vasútvonal Püspökladány–Ebes szakaszának rekonstrukciója a 31,25 kilométeres, kétvágányú pályán kívül az érintett állomások (Kaba, Hajdúszoboszló, Ebes) felújítását is jelenti. A 2020 őszére megvalósuló rekonstrukció során a kétvágányú, 160 kilométer/óra sebességre alkalmas, 225 kilonewton tengelyterhelésű nyílt vonalon kívül Kabán, Hajdúszoboszlón és Ebesen új, nagysugarú kitérőket építenek be, kicserélik az erősáramú és a biztosítóberendezési kábeleket, az állomásokon 55 centiméter magas peronok, alul- és felüljárók épülnek. Az új buszfordulókon, buszmegállókon kívül 109 P+R és 213 B+R parkoló épül. A nyílt vonal már 2018 végére használható lesz, ezt követi majd az állomásfelújítás.

A gép azonnal haladt tovább Debrecenből

A fejlesztés az NFM megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában, uniós forrásból valósul meg. A kivitelezést az RV2020 Konzorcium (V-Híd Építő Zrt., R-Kord Kft.) végzi nettó 73,5 milliárd forint értékben.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek