Rajzó Gigantok, nyüzsgő V-Híd Szergejek, és egy sosemvolt gőzmozdony
Megjelent az Indóház 2023. április-májusi lapszáma.
A friss lapban Paha Bálint vasútfotós mutatkozik be, azt mondja,
„az egész vasút iránti vonzódásom talán valamikor három-négy éves koromban kezdődhetett, amikor megkaptam az első vasútmodellemet és terepasztalomat. Az azt követő években már elég gyakori vendég voltam a vasútállomásokon, a szülőkkel és nagyszülőkkel sokat jártunk ki.”
Folytatódik a GYSEV évfordulós sorozata, Tóth Sándor Frigyes azt írja „az 1873. február 6-án megadott, illetve május 4-én véglegesített építési engedély birtokában Radnich Imre, a GYSEV igazgatófőmérnökének vezetése mellett megkezdődnek a 15,4 földrajzi mérföld hosszú Győr–Sopron–országhatár vonal építési munkálatai. Ugyancsak márciusban kimentek az első járműrendelések is.”
Április 7-én 1963-ban Magyarországra érkezett a V43.1001 pályaszámú villamos mozdony, amelyet az 50 Hz-es Munkaközösség a vele kötött szerződés értelmében szállított. A Szilik hatvan éve a magyar vaspályák, nem túlzás, ikonikus gépei.
Összefoglalja a lap az áprilisi menetrend-módosításokat is.
A kisvasúti rovatban a Lepsény–Dég GV-ről olvashatnak, a városi vasúti rovatban a Boráros téri HÉV-balesetre tekintenek vissza, és a huszonöt éve Szegeden szolgáló Tatrákról is megemlékeznek.
A modellvasút rovatban bemutatkozik a Magyar L-es Vasút Klub.
- Hírek, életképek. Gigantok rajzása
- Vasútfotósportrék: Paha Bálint
- Partneroldal. ETCS L2 vonatbefolyásoló a FLIRT-ökön
- 150 éves a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút, 4. rész
- Partneroldal. Információs táblák a GYSEV vonalhálózatán
- Hatvanéves a MÁV V43 sorozatú szilícium egyenirányítós mozdonya
- Fikció. A korszerűsített magyar gőzmozdony
- Partneroldal. A Knorr-Bremse elektronikai fejlesztései, 1. rész
- Menetrendi finomhangolások a MÁV hálózatán
- Hosszabb távra is válasszuk a vasutat!
- 87-es számú vasútvonal: enyészet a senkiföldjén
- Szolárpanelek a sínek között
- Aggasztó mértékben leromlott a gyimesbükki felvételi épület állapota
- Gróf Festetics Pál Lepsény–Dég gazdasági vasútja
- Hírek. Újra vár az erdei romantika Almamelléken
- A Boráros téri HÉV-baleset
- Átadták a moszkvai metró Nagy Körgyűrű utolsó szakaszát
- Hírek. A szegedi Tatrák 25 éve
- D.141, D.145: rétegmodell olasz dízelek
- Roco: ČSD Uacs/Raj koporsók
- Bemutatkozik a Magyar L-es Vasút Klub, 1. rész
- Magyar Y-kocsi a lengyel Robótól
- Terepasztalok kánaánja a szolnoki Agórában
- TT. Az MTB M41 2188-as Csörgője
- PEMG 2: magyar fejlesztés arat sikert a német vasúton
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!