Reagált a MÁV a szakszervezetek közleményére

iho   ·   2023.12.06. 10:00
targyalo

A bérfejlesztés 75–100 milliárd forintnyi többletforrást igényel.

A MÁV–Volán-csoport vezetése minden rendelkezésére álló eszközzel küzd azért, hogy erősítse mintegy 56 ezer munkavállalójának erkölcsi és anyagi megbecsülését – áll a társaság közleményében.

Ezt a tényt igazolja az idei évre, tehát december 31-ig érvényes és maradéktalanul betartott bérmegállapodás is. Ahhoz, hogy a jövő évi bérfejlesztés mértékéről is felelősséggel meg lehessen állapodni, a vállalatcsoportnak elfogadott üzleti tervvel kell rendelkeznie.

Ígérni és megállapodni ugyanis csak akkor szabad, ha van hozzá fedezet.

Az üzleti terv összeállításához a MÁV–Volán-csoport megkapta a Tulajdonos iránymutatásait, zajlanak a terv elfogadásához szükséges tárgyalások. Ismertek a szakszervezetek mintegy 75–100 milliárd forintnyi többletforrást igénylő bérfejlesztési követelései is. A lehetőségek és a követelések egymáshoz illesztése az elmúlt években megszokott, a szakszervezetekkel közösen kialakított időrend szerint ezúttal is meg fog történni.

Szakmai szinten az érdekképviseletek és a vállalatcsoport képviselői közötti tárgyalások a januárban várható, hivatalos bérmegállapodásig is folyamatosak. Nincs szó sem késedelemről, sem időhúzásról, kizárólag a munkavállalók érdekeit is szolgáló, felelős pénzügyi tervezésről.

Korábban írtunk róla, hogy a bértárgyalások mielőbbi megkezdését, s erre rendkívüli ülés összehívását sürgetik a vasutas szakszervezetek a MÁV Zrt. vezérigazgatójának, Pafféri Zoltánnak írt közös levelükben. A szakszervezetek 15 százalékos, de legalább 70 ezer forintos béremelést és a lojalitási jutalom 50 ezerrel való növelését kérik.

Több szakszervezet is megegyezett abban, hogy jövőre az alábbi követeléseket a legfontosabb teljesíteni:

  • a 2024-es bérek 15 százalékos, de legalább 70 ezer forintos emelése,
  • a lojalitási jutalom 50 ezer forintos növelése, 350-ről 400 ezer forintra,
  • az alanyi jogon járó SZÉP-kártya juttatás emelése 150 ezer forintra,
  • az egészségpénztári munkáltatói tagdíjkiegészítés emelése ezer forinttal és kiterjesztése a még nem érintett vállalatokra (Volánbusz),
  • a kollektív szerződések fix összegű tételeinek inflációt kompenzáló emelése.

(fotók: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.