Csaknem hatszáz dolgozójának tartozik hónapok óta a MÁV
A kifizetés felgyorsítására Lázár János közbenjárását kéri a Vasutasok Szakszervezete.
A kifizetés felgyorsítására Lázár János közbenjárását kéri a Vasutasok Szakszervezete.
A bérfejlesztés 75–100 milliárd forintnyi többletforrást igényel.
A bértárgyalások mielőbbi megkezdését, s erre rendkívüli ülés összehívását sürgetik a vasutas szakszervezetek a MÁV Zrt. vezérigazgatójának, Pafféri Zoltánnak írt közös levélben.
Szeptember végére a vonatok leközlekedtetése szempontjából meghatározó munkakörökben dolgozók többsége kimeríti az éves munkaidőkeretét. Ráadásul küszöbön a vasúton a nemzedékváltás, és megjelentek a tudáshiányos munkavállalók is.
Az építési és közlekedési miniszter szerint ezt a kérdést a kormánynak kell eldöntenie, ám ami őt illeti, egy tízéves tervre tesz javaslatot a kötöttpályás és a közúti közlekedés átalakítására.
Egyre gyakoribb a jegyvizsgálók bántalmazása, legtöbbször szavakban, de a tettlegesség sem ritka.
Egyszeri hárommillió forintot kapnának azok a dolgozók, akik vállalják, hogy öt évig maradnak a MÁV-Csoportnál.
Az emelésről már most tárgyalnának a MÁV-val – közölte Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke.
Tizenkettő, tíz, nyolc. Százalékban, három év alatt.
November 30-án ülnek először asztalhoz a felek a MÁV-nál, hogy megállapodjanak a fizetések emeléséről. A vasúttársaság közben mást is szeretne.
A vasúttársaság visszautasítja a Vasutasok Szakszervezete elnökének azon kijelentését, amely szerint „még csak komolynak nevezhető tárgyalás sem kezdődött el a többször jelzett problémákról”.
Érdemi tárgyalásokat követel a Vasutasok Szakszervezete a MÁV vezetésétől a vasútnál kialakult krízishelyzet megoldása érdekében.
Bár nem született bérmegállapodás a MÁV-nál, hetekig nem várható sztrájk, mert az érdekképviseleteknek meg kellene állapodniuk egymással és a cég vezetésével is az elégséges szolgáltatás mértékéről.
Lázadnak a vasutasok: a kormánynak és a tulajdonosnak, a MÁV Zrt. vezetésének írt levélben követelik a szakmából való elvándorlás megállítását, béremelést, megbecsülést, életpálya-modell kidolgozását.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetét, a Vasutasok Szakszervezetét és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetét tömörítő szövetsége elnöksége február 24-éig ad haladékot a tárgyalások megkezdésére.