Régen minden jobb volt!

Szerző: Vörös Attila   ·   2014.03.17.
402_0230__061012_Vokany__M62151__fekvo__400

A minap Villány felé jártam, és újítási igény híján a lassan tíz éve bejáratott fotóhelyeimen fotóztam a Pécs–Mohács (65-ös) vonal vonatait. Hosszú ideje már, hogy reggel van itt kiszámítható mozgás, hiszen a személyvonatokon kívül a magyarbólyi kilépő tehervonat és a mohácsi kiszolgálómenet is valamikor reggel indul el Pécsről.

A tehervonatok épp úgy jöttek, ahogy 2006 őszén is – ekkor fotóztam először a vonalon. A képeknek különösebb hírértéke nincs, hiszen ezek a vonatok szinte mindennap közlekednek, úgyhogy inkább egy összehasonlításban gondolkodtam. Három és fél képpár következik, az első tag a friss fotó, a második mindig a régebbi lesz.

A kora reggeli személyvonat hangulatos fényekben

Bzmot 316, 2014, Palkonya

MDmot 3002, 2008, Vokány<br>(képek: Vörös Attila)

Ugye látjuk az apró különbséget? Persze régebben is volt sok Bézé a vonalon, de akadt néhány MD-forda is. Aztán a kiöregedő MD-k végleg eltűntek Pécs környékéről is a 2009-es menetrendváltással, helyüket pedig minden esetben a MÁV legperspektivikusabb járműve vette át.

A magyarbólyi kilépő tehervonat

628 325-ös Vokányban, most márciusban

Ugyanitt a 151-es 2006. októberében

Most tekintsünk el attól, hogy 2006 sem volt olyan nagyon régen, előtte meg kicsit másképp muzsikált a Horvátország felé irányuló teherforgalom Magyarbólynál... De a vonatok mérete mintha csökkent volna azóta is, persze még akad azért rendes vonat a nemzetközi forgalomban, pláne, ha egy irányvonat erre téved. De mintha egyre gyakrabban szaladna bele az ember egy-egy kétkocsis kilépőbe vagy gépmenetbe.

A másik változás, hogy jóféle Szergej-dübörgést sem gyakran hallani már, ahogy a szombathelyi remotok egyre húzódnak kelet felé. Aki classic Szergejt szeretne fotózni szép tehervonattal, annak sajnos nincs sok esélye. Ritkán azért még láthatjuk, ahogy az egyik dombóvári M62-es Villány felé mozog.

Tolatós tehervonat Mohácsra

478 214 Palkonyán

Ugyanitt az M47 1210-es 2006-ban

A mohácsi tolatóst már tíz éve is remot Dácsia húzta, a különbség inkább a vonatok méretében van itt is. Kicsit még csaltunk is, mert a második kép a répaszezonban készült, így a 1210-es mögött egy komplett üres répavonat van. Viszont a répaszezonban a környék már vagy öt éve nem aktív, innen vasúton nem megy a cukorrépa Kaposvárra. Mohácsra már inkább akkor megy hosszú vonat, ha valamelyik teherszállító társaság komplett gabonavonatot rak meg a kikötőben.

Vegyük még észre, hogy az útátjárót fedező jelző is megváltozott az előírások változása miatt! Az évek során a patak közúti hídját átépítették, a palkonyai körtemplom tetejét pedig nemrég felújították!

Dráva Intercity

Dráva IC 2008. augusztusában

Igen, itt csak egy kép van, a Budapest–Szarajevó viszonylatú vonat a 2012-es menetrendváltás óta nem közlekedik. Ezzel együtt a Csörgők sem járnak már a vonalon rendszeresen.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek