ScotRail Hitachi motorvonatokkal

iho   ·   2014.10.15. 08:45
400px_scotrail_hitachi_at200

A Hitachi Rail Europe a napokban jelentette be, hogy a Transport Scotland az Abelliót választotta ki az új ScotRail-franchise üzemeltetőjének. A megállapodás értelmében a japán óriáscég negyvenhat háromrészes és huszonnégy négyrészes AT200-as villamos motorvonata érkezhet az Egyesült Királyságba. Az Abellio 2015 áprilisától tíz évig birtokolhatja a ScotRail szolgáltatás jogait. Ha a Transport Scotland aláírja a plusz hároméves opciót, az Abellio további tíz vonatot szerez be – írja a Global Rail News.

A járművek Edinburgh Waverley–Falkirk–Glasgow Queen Street vonalon, valamint Edinburgh-ből és Glasgowból Stirlingbe, Alloa-ba és Dunblane-be fognak közlekedni 2017-től. Ezek a vonalak jelenleg átépítés alatt állnak, és folyik a 25 kilovolt 50 hertzes betáplálású felsővezeték kiépítése is a Network Rail Edinburgh–Glasgow fejlesztési programjának köszönhetően.

Az Abellio a Hitachi legújabb generációs elővárosi motorvonatcsaládjának első megrendelője. A japán gyártó szándéka, hogy az AT200-as sorozat megfelelő versenytársa legyen az Egyesült Királyság vasúti piacán domináló Bombardier Electrostar és Siemens Desiro UK motorvonatoknak.

A Hitachi hetven AT200-as villamos motorvonatot szállít az Abelliónak a 2017-ben induló ScotRail szolgáltatáshoz<br>(forrás: Railway Gazette)

Az AT200-as életnagyságú makettjét júliusban mutatták be, a nagyobb nyilvánosság a szeptemberben Berlinben megrendezett InnoTranson tekinthette meg. A motorvonatokat huszonhárom méter hosszú kocsik alkotják, legnagyobb üzemi sebességül százhatvan kilométer per óra. A szerelvények két végén található átjáróajtók szinkronüzemű közlekedés során elősegíti az utasáramlást. Az alumíniumból, a legmodernebb, kavaró dörzshegesztéssel készülő kocsiszekrényeket a Hitachi Japánban található Kasado Works üzemegysége építi meg. A készre szerelés a gyártó Egyesült Királyságban található, jelenleg még építés alatt álló Newton Aycliffe-i üzemegységben zajlik majd. A Hitachi szerint újabb megrendelések esetén a technológiát alkalmazni kellene az észak-angliai üzemben is.

A motorvonatok belső tere kellemes hangulatot áraszt: az utastér légkondicionált és LED-es világítással van felszerelve, az asztalok ergonomikusak, a WC-ket a mozgásukban korlátozottak is használhatják, a konnektorok és a fedélzeti wifi pedig tovább növeli a kényelmi szintet.

Az Abellio szerint a tenderen való győzelem elsősorban az új szerelvényeknek köszönhető. A Hitachi a szerelvények élettartamát harmincöt évre tervezte. Az AT200-asok megfelelnek a Transport Scotland energiahatékonysági és súlycsökkentési előírásainak is, amelyeket az infrastruktúrára való lehető legkisebb hatás elérésére törekedve találtak ki – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.