Sikerült megfékezni a világ egyik legnagyobb konténerszállító hajóján keletkezett tüzet

A Rotterdamból Malajziába tartó Marie Maersk jelenleg Libéria partjainak közelében halad, csekély, egy–két csomós sebességgel; a közelben nincs olyan kikötő, amelyik ekkora hajót fogadhatna.
Bár kisebb tűzgócok még mindig veszélyt jelentenek – elsősorban az épen maradt rakományra –, a lángok továbbterjedését sikerült megfékezni a 19 ezer TEU kapacitású Marie Maersk fedélzetén. Ebben jelentős szerep jutott a külső, a szárazföldről érkező segítségnek, például annak az OSV-nek, offshore support vesselnek, azaz szervizhajónak, amely egy nagy kapacitású tűzoltó berendezést vitt a Marie Maersknek. Két vontatóhajó, a Captain Cat és a Med Rigel is segített a tűzoltásban.
Miközben a legénység a tűz teljes elfojtására törekszik, a Moller-Maersk felvette kapcsolatot azokkal az ügyfelekkel, amelyeknek rakománya van a fedélzeten. Ezek száma viszonylag csekély, mivel az Európából Kínába vezető útvonalon a hajók jobbára az üres konténereket szállítanak.
A 213 971 tonna hordképességű, 399 méter hosszú, Triple-E osztályú Marie Maersk a dán logisztikai, szállítmányozási cég egyik legnagyobb konténerszállító-hajója. Az afrikai kontinens nyugati partvidékén létesített kikötők többségének infrastruktúrája azonban nem alkalmas ekkora hajók fogadására, ezért a Maerksnél fontolóra vették, hogy a szerencsétlenül járt Marie Maersk visszahajózik Európába, hogy a sérüléseit ott javítsák ki.
A 2013-ban épült és Dániában bejegyzett hajó állapota ugyanis stabil, a kormánymű, minden gép és navigációs berendezés teljesen működőképes.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!