Sorra nyílnak meg Kínában a nagysebességű vasútvonalak

iho/vasút   ·   2019.12.02. 19:00
kina-2500km-400

A Kínai Államvasút csoport (CR) elsőnek az ország északkeleti részében, Santung tartomány déli részén található Zsicsao (Rizhao) és Lankao közötti vonal Zsicsao–Csüfu (Qufu) szakaszát avatta fel november 26-án. A 235 kilométer hosszú új pálya a Sárga-tengernél található, hárommilliós Zsicsaóból vezet keleti irányban, hat állomást fűz fel. Habár a sínek fizikailag háromszázötven kilométer per órás tempóval használhatóak, kezdetben „csak” háromszázzal fognak hasítani a vonatok. Az útvonalon a CR napi tizennégy járatpárt indít, a legrövidebb menetidő hetvennégy perc az eddigi több mint három óra helyett – számol be az International Railway Journal.

Megállíthatatlanul nő a kínai nagysebességű vasúthálózat terjedése (kép forrása: news.cn)

Három nappal később elkészült a Közép-Kína legnépesebb városától, a bő tízmilliós Vuhantól Sijanig tartó 399 kilométeres vonal is. A vonal Vuhan–Hsziaogan szakaszát egy eddig már létező pálya átépítésével alakították ki. Ez a vonal is alkalmas a háromszázötvenes tempóra, és egyelőre itt is véget ér a száguldás háromszáznál. A sínek Vuhantól északnyugati irányban futnak Hsziaoganon és Hsziangjangon keresztül, ahol átszállási pont van egy másik új, Csencsouból délnyugat felé, Vancsoun át Sijanig vezető nagysebességű vonalra. A CR kezdetben naponta harminc járatpárral számol a két végállomás között, a menetidő három perc híján két óra. A december 30-án esedékes menetrendváltással nő a kínálat: iránytól függően harminckilenc vagy negyven vonatot lehet majd igénybe venni – ez körülbelül félórás követést jelent egész nap.

Az IRJ arról is hírt ad, hogy december elsején három új, összesen 1043 kilométert kitevő szakasz avatásánál vágtak szalagot. Az egyik a Pekinget Hongkonggal összekötő nagysebességű vasúti összeköttetés része: a Kelet-Kínában, a Honan tartományban található Sangcsiutól az Anhui tartományban található Fujangon át a tartományi székhely Hofejig vezető, 378 kilométer hosszú pálya tizennégy állomást köt össze. Ehhez Fujangnál csatlakozik a Csengcsouig vezető, 276 kilométeres, tizenegy állomásos új vonal. A harmadik pedig a Csengcsou–Csongking vonal 389 kilométer hosszú Csengcsou–Nanjang–Hsziangjan szakasza, mely szintén tizenegy állomást fűz fel. A sebességi értékek ezeknél is standardok: a teteje háromszázötven lesz, egyelőre pedig háromszázzal repeszthetnek a szerelvények. Sangcsiu és Hofej, valamint Csengcsou és Fujang között naponta negyven vonatpárt lehet igénybe venni. A Csengcsou–Hsziangjang viszonylaton tizennyolc járatpár közlekedik, a menetidő egy óra és negyvenöt perc.

A tervek szerint idén év végéig összesen tizenhárom nagysebességű pályaszakaszt helyeznek forgalomba Kínában.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.