Spanyolok villamosíthatnak Észtországban
Az észt vasúti infrastruktúra-kezelő EVR ötszáz kilométernyi szélesnyomtávú pálya fejlesztésére írt ki közbeszerzést.
Az Ardanuy és az Ayesa által alkotott spanyol konzorciumnak a felsővezeték-hálózaton és a huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú betápláláson felül többek között a szükséges alállomásokat is meg kell terveznie.
A balti ország 1520 milliméter nyomtávú, körülbelül 1200 kilométeres vasúthálózatának jelenleg csak kis része használható villamos üzemű járművekkel: a Tallinn–Tapa vasútvonal Tallinn és Aegviidu közötti, 56,7 kilométeres szakaszán, a 47,7 kilométer hosszú Tallinn–Keila–Paldiski vonalon, valamint a Keila és Riispere közötti 24,4 kilométeres szakaszon alkalmaznak három kilovoltos egyenáramú betáplálást.
Az International Railway Journal arról ír, hogy a hálózat közel felét érintő, jelentős villamosítási projekt megvalósulásával nőni fog a hálózati kapacitás, továbbá elősegíti Észtország transzeurópai közlekedési hálózatba (TEN-T) történő integrációját is. A környezetbarát villamos üzem ráadásul pozitív ökológiai hatással is bír majd: csökkenni fog az emisszió.
Észtország azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra a közlekedési ágazat által használt energia tizennégy százalékát megújuló energiaforrásokból fedeznék. Ennek egyharmadát a villamosított hálózat bővítésével, valamint az azt használó forgalom növelésével tervezik elérni. Az észt államvasút Eesti Raudtee közlése szerint a villamosítás megtervezése már 2020-ban elkezdődhet, a gigaprojekt pedig 2028-ig meg is valósulthat – számol be a Railway Pro.
(Borítóképünkön Pääsküla állomás látható. Kép forrása: Wikipedia)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!