Stadler: egy sima, egy fordított

iho   ·   2015.04.03. 13:45
00kicsi

Trier és Koblenz között tartották a premiert: a sikeres tesztsorozatot és a hatósági vizsgákat követően immár párban járnak a különböző típusok. A Német Szövetségi Vasúti Hivatal még 2014 decemberében engedélyezte a DB Regio AG egyszintes Flirt és a CFL kétszintes Kiss motorvonatainak szinkronközlekedését. A szolgáltatást Németország délnyugati tartományai (Rajna-Pfalz, Hessen, Baden-Württemberg és Saarvidék) közösen rendelték meg.

(forrás: Stadler)

A Stadler Pankow GmbH 2010 októberében kapott megbízást a Luxemburgi Államvasúttól (CFL) nyolc, háromrészes, emeletes Kiss motorvonat gyártására, az elkészült járművek a Luxembourg–Koblenz vonalon üzemelnek. Ezen motorvonatok egyes részeit a Stadler szolnoki üzemében készítették. A DB Regio AG-nak huszonnyolc ötrészes, Flirt 3 típusú motorvonata szolgálja a rajna-pfalzi forgalmat. A két típus csatolt üzemét utasforgalomban március 16-án vezették be – áll a Stadler sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!