Svájcból hozná alvállalkozóit a Stadler

iho/vasút   ·   2011.10.12. 08:44
400__IMG_2627__stadler_gyar_szolnok__k

„Tekintettel a svájci frank erős voltára, versenyképesebbek lehetnek az ottani gyártók termékei, ha azokat Magyarországon állítják elő” érvelt Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója. Szükség is van a külföldi beruházók becsalogatására, mert a Stadler Kft. tapasztalatai szerint viszonylag kevés olyan hazai kis- és középvállalat van a vasúti gépgyártás területén, amelyet be lehetne vonni a motorvonatok esetleges magyarországi összeszerelésébe.

A Stadler csarnoka Szolnokon<br>(fotó: Vörös Attila)

„Felmértük a lehetséges itteni beszállítókat, néhányat valóban találtunk, de kevés az olyan tőkeerős hazai vállalkozás, amely tevékenységben és kapacitásban is megfelelő partner lehetne egy ilyen projekt megvalósításában” – mondta. Azt szeretnék, ha a hazai gyártás során minél nagyobb magyarországi beszállítói hányadot tudnának elérni, hiszen számukra is előnyösebb, ha hazai vállalkozásokkal működhetnek együtt – tette hozzá.

Itt készülnek a kocsitestek<br>(fotó: Vörös Attila)

A jelenlegi kalkulációk szerint összesen mintegy 50-60 százalékos hazai beszállítói hányadot lehetne elérni itteni összeszerelésű motorvonatok esetén. A Stadler a FLIRT-ök karbantartása során is egyre több hazai vállalkozót von be az alkatrészek utánpótlása és egyéb javítások terén. A bajai GTK például jelenleg a FLIRT-ök garancián túli áramszedő-javítását végzi, és a cég további feladatokat is tudna vállalni – áll a lapban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.