Svájcból hozná alvállalkozóit a Stadler

iho/vasút   ·   2011.10.12. 08:44
400__IMG_2627__stadler_gyar_szolnok__k

„Tekintettel a svájci frank erős voltára, versenyképesebbek lehetnek az ottani gyártók termékei, ha azokat Magyarországon állítják elő” érvelt Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója. Szükség is van a külföldi beruházók becsalogatására, mert a Stadler Kft. tapasztalatai szerint viszonylag kevés olyan hazai kis- és középvállalat van a vasúti gépgyártás területén, amelyet be lehetne vonni a motorvonatok esetleges magyarországi összeszerelésébe.

A Stadler csarnoka Szolnokon<br>(fotó: Vörös Attila)

„Felmértük a lehetséges itteni beszállítókat, néhányat valóban találtunk, de kevés az olyan tőkeerős hazai vállalkozás, amely tevékenységben és kapacitásban is megfelelő partner lehetne egy ilyen projekt megvalósításában” – mondta. Azt szeretnék, ha a hazai gyártás során minél nagyobb magyarországi beszállítói hányadot tudnának elérni, hiszen számukra is előnyösebb, ha hazai vállalkozásokkal működhetnek együtt – tette hozzá.

Itt készülnek a kocsitestek<br>(fotó: Vörös Attila)

A jelenlegi kalkulációk szerint összesen mintegy 50-60 százalékos hazai beszállítói hányadot lehetne elérni itteni összeszerelésű motorvonatok esetén. A Stadler a FLIRT-ök karbantartása során is egyre több hazai vállalkozót von be az alkatrészek utánpótlása és egyéb javítások terén. A bajai GTK például jelenleg a FLIRT-ök garancián túli áramszedő-javítását végzi, és a cég további feladatokat is tudna vállalni – áll a lapban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!