Számítógéppel tesztelik az abroncsokat
A Continental új abroncstesztelő részleget alakított ki a németországi Hannover-Stöckenben található kutatási és fejlesztési központjában. A beruházásnak köszönhetően az abroncsok tesztelése gyorsabban és hatékonyabban zajlik majd a jövőben, valamint arra is lehetőség nyílik, hogy közlekedési körülmények szimulációja útján vizsgálják az abroncsok belső alkotóelemeinek viselkedését.
„Az új CT-részlegünkben olyan vezetési szituációkat tudunk modellezni, mint a fékezés, a gyorsítás és a kanyarodás, így pontosan megfigyelhetjük az abroncsok belső részeit olyan hatások alatt, amelyek a leggyakrabban érik őket”, magyarázza André Baumgart, a Continental tesztközpontjának vezetője. „Ráadásul mostantól még hatékonyabban végezhetjük a teszteket, így évente 1400 személy- és tehergépjármű-abroncsot tudunk megvizsgálni.”
A Continental kutatási és fejlesztési központjában dolgozó szakemberek számára ez a roncsolás nélküli abroncsvizsgálati eljárás különösen hasznos, hiszen csak ezzel a módszerrel lehetséges az abroncsok alkotóelemeinek valós körülmények között történő vizsgálata. Az adott terhelés fajtájától és mértékétől függően a belső alkotórészek megváltoznak, mint például az acél övrétegek egymáshoz viszonyított helyzete, amely befolyásolja a gumiabroncs irányíthatóságát. Az abroncsban a vezetés közben lejátszódó folyamatok szimulációja és vizsgálata lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy olyan új prototípusokat fejlesszenek ki, amelyek a lehető legnagyobb mértékben ellenállnak a gumiabroncsokat érő erőhatásoknak.
„Nem csupán a normál körülményeket vizsgáljuk”, mondja Baumgart. „Fontosnak tartjuk, hogy alacsony töltőnyomás vagy túlterhelés mellett is elemezni tudjuk az abroncsok alkotóelemeink viselkedését.” Az abroncsfejlesztők számára fontos, hogy termékeik a normálistól eltérő körülmények között is biztonságot nyújtsanak. „Az új tesztrészleg nagyban hozzájárul a biztonságos közlekedést elősegítő erőfeszítéseinkhez” – jegyezte meg Baumgart.