Szaporodnak a sínpárducok

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.05.26. 09:00
kiskep_panter

Megint vonatbeszerzés, a megrendelő megint a ČD, a tendergyőztes megint a Škoda. Ezúttal a dél-morvaországi régió kap hét RegioPantert. Ráfér a járműpark-fiatalítás Morvaországra is, hiszen itt eddig még a már koros és megviselt Tornádók, azaz 560-as sorozatú elektromos szerelvények közlekednek. Ezek már a jelen kor követelményeit, s az utazás színvonalát nem igazán tartják.

RegioPanter Pardubicén<br>(fotó: denik.cz)

A Škoda öt háromkocsis és két kétkocsis szerelvényt szállít majd le a megrendelőnek. A kontraktus értéke csaknem 943 millió korona (durván 10 milliárd forint). A vonatokat a tervek szerint 2015 közepén állítják forgalomba a Brno hl.n.–Blansko–Letovice vonalra.

A beszerzési versenybe a Škodán kívül még további három járműgyártó cég nevezett be, név szerint a svájci Stadler, a lengyel Pesa és a spanyol CAF. Ezek viszont árajánlatot már nem tettek, mert a leszállítási határidő túl szűk lett volna számukra, ha figyelembe vesszük az engedélyeztetési folyamat időigényességét Csehországban. A Škodának ezzel szemben már fut a cseh pályákon engedélyeztetett vonata, ő tehát a győztes. A plzeňi járműgyártó a múltban például úgy ejtette ki ellenfeleit a vonatbeszerzési versenyből, hogy a ČD atipikus ajtóméreteket szabott meg új vonataira, amiket aztán csak a Škoda tudott teljesíteni, mivel a vonatok még csak a tervrajzokon léteztek.

A RegioPanter másodosztályú szakasza<br>(fotó: vagoweb.cz)

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.