Szentendrén is lesz közbringarendszer?
Az önkormányzat szerint az egész várost behálózó rendszer lehetővé tenné a rugalmas közlekedést Szentendrén, de a Budapestre ingázóknak is elősegítené a HÉV és a lakóterületek közötti utolsó kilométerek gyors megtételét, illetve növelné a város turisztikai vonzerejét is. A Regionális Környezetvédelmi Központ munkatársai a Budapesti Közlekedési Központ szakembereivel épp ezért egy tanulmányt készítenek. A városvezetés számít a lakosság aktív közreműködésére és ötleteire is.
A Magyar Kerékpáros Klub ezzel kapcsolatban azt jegyzi meg, „Szentendre belterületén – a Magyar Közút Nonprofit Zrt. által üzemeltetett – 11-es számú főúton kerékpározást tiltó jelzőtáblák nehezítik a közlekedők, sportolni vágyók mindennapjait. Az illetékesek szerint a főúton való tekerés balesetveszélyes, a meglévő hálózati elemek kellőképpen lefedik a kerékpározni vágyók igényeit. A jelenlegi szabályozás ellehetetleníti a kerékpárral közlekedést, mind a helyi-, mind az átmenő forgalom tekintetében.”
Azaz ebben is kompromisszumot kell valahogy kötni. Még a végén kerékpárutak, -sávok, -nyomok épülnek a településen?
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!