Szergej egy napja

Menetrendváltásig Szentlőrinc „tartalékjának” (ez a kifejezés már kikopott a hivatalos vasúti szóhasználatból, de a köznyelv a csomóponti kiszolgálót továbbra is így hívja) feladatát rendszerint remot Dácsia látta el, december derekán azonban jellegzetes dübörgés verte fel a csendet. Karácsony előtt egy nappal a 2011-ben felújított M62 116 tologatott, rendezgetett.
Hajnalban egy Pécsbánya-Rendező–Pécs szerelvényvonattal kezdett a gép december 23-án, majd gépmenetben visszakocogva háromkocsis tolatóssal indult Mecsekalja-Cserkútra. A tartálykocsit a Mol telephelyére vitte, a szerelvény további két kocsiját (négytengelyes nyitott, Eas jellegű) az állomás bejárata közelében levő vastelepre tolta.
Dolga végeztével foglalta el Szentlőrincen „tartalék” posztját. A szentlőrinci műtrágyatelepre érkező kocsikat azonban – mivel magánvasúti szerelvény volt, és a 116-os mozgását a Cargo rendelte meg – nem juttathatta el rendeltetési helyükre, majdnem egész napos veszteglést követően végül délután Mecsekalja-Cserkútra ment a két, azóta ócskavassal megrakott kocsiért.