Szervezett bűnözés gyanújával nyomoznak a CFR Marfa vezetése ellen

MTI/iho   ·   2017.05.03. 14:00
400px_cfr_marfa

Több mint hatvan házkutatást hajtott végre a szervezett bűnözés és terrorizmus elleni román ügyészség (DIICOT) szerdán kilenc megyében és a fővárosban egy negyventagú bűnszövetkezet leleplezése érdekében, amely az ügyészek szerint több mint hatmillió eurós kárt okozott a román államnak kiszuperált vasúti kocsik piaci ár alatti értékesítésével. A DIICOT közleménye szerint a terheltek 2450 tehervagont értékesítettek tonnánként százhúsz euróért egyszerű ócskavasként, holott a vasúti kocsik szerkezeti elemei a tonnánként 176 eurót érő, úgynevezett "nehéz vasból", illetve a tonnánként 219 eurót közelítő "speciális vasból" (acélból) készültek. A mintegy negyvenkilencezer tonnányi ócskavas ár alatti értékesítéséből származó haszon egy Calarasi megyei hulladékhasznosító vállalathoz került - tudatta a DIICOT. A vádhatóság bűnszövetkezet létrehozása, csalás és sikkasztás gyanújával indított eljárást a terheltek ellen, akiket előállításukat és a házkutatásokat követően Temesvárra, a nyomozást koordináló Temes megyei DIICOT székházába szállítanak kihallgatásra.

A CFR Marfa teljes vezetősége benne lehet az ócskavasárban eladott teherkocsik ügyében (fotó: Incze Imre)

A News.ro hírügynökség szerint az ügyben gyanúsítottként szerepel a román államvasutak teherszállító vállalatának (CFR Marfa) teljes vezetősége, beleértve Mihut Craciun tavaly decemberben leváltott és Pavel Barculet jelenlegi ideiglenes vezérigazgatót is. A CFR Marfa szerdán közleményt adott ki, miszerint az igazgatótanács rövidesen ideiglenes vezetőséget nevez ki a társaság élére, az ócskavasként értékesített vagonokat pedig jogszerűen szuperálták ki. A továbbra is állami tulajdonban lévő CFR Marfa a legnagyobb szereplő a román vasúti áruszállításban, tavaly az első fél évben a piac 45,7 százalékát tudhatta magáénak. Bár a 2008 óta veszteségesen működő vállalat felhalmozott adósságából 375 millió eurót eltöröltek a 2013-as sikertelen privatizációs próbálkozás alkalmával, a CFR Marfa továbbra is csődközeli állapotban várja a jövőre esedékes újabb magánosítási kísérletet.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Nyugat-Balkán felé terjeszkedik a TEN-T

iho/vasút   ·   2021.01.24. 19:05

A transzeurópai közlekedési hálózat létrehozása rendkívül fontos az európai integrációs folyamatban, hiszen a magáncélú utazás mellett a vállalkozásoknak is könnyebbé teszi a szállítást, aminek fontosságára a koronavírus-járvány is rámutatott.