Szezonnyitás előtt

iho   ·   2013.02.09. 14:00
00

Az idősebb vezérek, vasútbarátok biztosan tudják: egy gőzmozdonyon mindig van valamit javítani, piszkálni. Sokan vissza is sírják ezeket az időket, mondván, a mai, hét-nyolcezer lóerős „számítógépekkel” milyen gond is lenne, csak felül rá az ember és vezeti. A gőzmozdonyok iránt érzett határtalan nosztalgia is innen táplálkozik: látványosan füstöl, hangosan pöfékel, és nem utolsó sorban: látni, hogyan is működik.

A Truman még kiállítási helyén<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(Pénzes Sándor felvételei)

A Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület 2012 őszén mutatta be a közönségnek az újra üzemképes 411,118-as Trumant. A gép részt vett (és mozdonyszépe díjat nyert) a gőzmozdony Grand Prix-n, a parkban többször utazhattak rajta a mozdonyozásra kíváncsi gyermekek, felnőttek.

A 2013-as múzeumi idény megkezdése előtt, február 7-én a 19-es Nohab vontatta át Istvántelekre, pár szükséges vizsgálat és javítás elvégzésére. Elsődleges feladat a kazán teljes körű vizsgálata (az üzemi nyomás felére, 8 barra engedélyezték csak a működést), a csatlók és a csapágyak javítása.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.