Tarlós: a dugódíj helyett lehetne közlekedési adó

iho/közút   ·   2012.07.12. 11:48
Tarlós István, Budapest főpolgármestere a Figyelőnek azt nyilatkozta, hogy bár ő maga soha nem ragaszkodott a dugódíjhoz, a nemzetgazdasági tárca döntött úgy, hogy az abból befolyó pénzből finanszíroznák a BKV-t, de most, hogy a parlament leszavazta a lehetőségét, nem tudja, hogyan fog alakulni a helyzet. A dugódíj elvetésével ugyanis akár a 4-es metró uniós támogatása is veszélybe kerülhet, az Európai Bizottság erről szóló határozatában ugyanis a dugódíj is szerepel, az MSZP-kormány és a Demszky-városvezetés ideje alatt ugyanis 50 milliárd forintnyi bevételt reméltek belőle.

A BKV nem lesz finanszírozható 2013-tól, ha nem találnak egy alternatív pénzforrást a dugódíj helyett. Az esetleges alternatívákról elmondta, a hídpénzen csak gondolkodtak, de „ebből már semmi nem lesz”, emellett viszont több ötletet is megfontoltak – magyarázta Tarlós, aki lehetőségként említette az iparűzési adó másfajta elosztását, hogy a főváros többet kaphasson belőle, valamint a közszolgáltató cégek megadóztatását, például a közművezetékek után.

Elméleti lehetőségként a főpolgármester felvetette a közlekedési adót is, valamint azt is, hogy a főváros visszakapja a kerületektől a parkolási díjakat.

Kapcsolódó hírek

Közút Infrastruktúra

Flórián tér: déli hídzárral kezdődik az első ütem

BKK/iho   ·   2025.02.11. 09:10

A felújítás őszig tartó első ütemében teljesen lezárják a déli hidat, az autós forgalom kizárólag az északi felüljárón haladhat majd, irányonként egy-egy sávon. Ugyanakkor a Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest felé haladóknak új, kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában segítségképpen.