Tarlós: a dugódíj helyett lehetne közlekedési adó

iho/közút   ·   2012.07.12. 11:48
Tarlós István, Budapest főpolgármestere a Figyelőnek azt nyilatkozta, hogy bár ő maga soha nem ragaszkodott a dugódíjhoz, a nemzetgazdasági tárca döntött úgy, hogy az abból befolyó pénzből finanszíroznák a BKV-t, de most, hogy a parlament leszavazta a lehetőségét, nem tudja, hogyan fog alakulni a helyzet. A dugódíj elvetésével ugyanis akár a 4-es metró uniós támogatása is veszélybe kerülhet, az Európai Bizottság erről szóló határozatában ugyanis a dugódíj is szerepel, az MSZP-kormány és a Demszky-városvezetés ideje alatt ugyanis 50 milliárd forintnyi bevételt reméltek belőle.

A BKV nem lesz finanszírozható 2013-tól, ha nem találnak egy alternatív pénzforrást a dugódíj helyett. Az esetleges alternatívákról elmondta, a hídpénzen csak gondolkodtak, de „ebből már semmi nem lesz”, emellett viszont több ötletet is megfontoltak – magyarázta Tarlós, aki lehetőségként említette az iparűzési adó másfajta elosztását, hogy a főváros többet kaphasson belőle, valamint a közszolgáltató cégek megadóztatását, például a közművezetékek után.

Elméleti lehetőségként a főpolgármester felvetette a közlekedési adót is, valamint azt is, hogy a főváros visszakapja a kerületektől a parkolási díjakat.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.