Tarlós megmentené a metrót

iho/vasút   ·   2012.07.10. 09:53

Mintegy 17 milliárd forint és az épülő 4-es metró irányítórendszere a tétje annak a holnapi tárgyalásnak, melyet a Siemens vezetőivel folytat a főpolgármester. Tarlós István vélhetően igyekszik „lealkudni” a cég kötbérigényéből, esetleg átütemezni azt. Ez a tanácskozás nehezebbnek ígérkezik, mint az Alstom-szerződés tavaly nyári átírása, melynek eredményeként ma adják át az első, a 2-es metrón közlekedő új metrókocsit – írja a Népszava.

A 4-es metró jelenleg 373 milliárd forintos, igen feszített költségvetésében 17 milliárd forintnyi pluszköltségre sincs már tartalék, így az egyik fontos alvállalkozó, a Siemens vezette konzorcium nagyságrendileg ekkora kötbérigényéről kezdődnek szerdán tárgyalások Budapesten Tarlós István és a német cég európai, illetve magyar vezetői között.

Az anyacég, a Siemens AG vezette konzorcium végzi a még 2006-ban kötött szerződés alapján az új vonal olyan kulcsfontosságú elemeinek szállítását és építését, mint a metró áramellátása, a járművek automatikus vezérlése és a vonal biztosítási rendszere. Csakhogy a munkák szerződés szerinti 130 millió eurós – mintegy 39 milliárd forintos – keretösszegén felül a Siemens többlet-követelésekkel állt elő, mert az egész beruházás csúszása miatt a konzorcium is késésbe került.

A teljes cikket ide kattintva olvashatja.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.