Tartálykocsik érkeztek a Mátravidéki Erőműbe
Rendkívül ritkán van forgalom az erőmű iparvágányán!
A Hatvan–Somoskőújfalu, 81-es számú vasútvonalon hetente kétszer, kedden és csütörtökön jár menetrend szerint kiszolgáló tehervonat. Ez ma már szinte kizárólag Salgótarjánban dolgozik, a vonal többi állomásán nincsen vasúti árufeladás. Kivételt képez a Lőrinci mellett működő Mátravidéki Erőmű, ahol évi néhány alkalommal fejtenek le tartálykocsikat. A széntüzelésről a '90-es évek végén gázturbinás technológiára átépített erőműbe rakott vagonok érkeznek általában az előbb említett kiszolgáló tehervonattal, és ezzel is viszik el az üres kocsikat.
Kedden öt rakott kocsit hoztak Hatvanból az erőműnek, a salgótarjáni tolatós amúgy további négy üres Eas-ból állt. Bár a szokásos remot Dácsia is bőven elbírta volna a szerelvényt, mégis nagyobb gépet kértek keddre – a Start végül egy Csörgővel tudott szolgálni. (Hatvanban most rengeteg a Csörgő, mivel a 81-es vonal személyforgalmát teljesen mozdonyosra szervezték át, az Uzsgyikat mind elvitték)
A 185-ös Csörgő a tolatós szokásos idejében indult el reggel Hatvan-rendezőből, az ipar kiszolgálása után pedig hamar ment is tovább a négy üres kocsival Salgótarjánba. A mérsékelten megerőltető szolgálatot végül méltóan, egy Salgótarján–Hatvan gépmenettel zárták...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!