Termel a CMA CGM második óriás konténerszállítója

iho   ·   2015.06.08. 13:45
400px_cmacgm_georg_forster

A 398 méter hosszú, 54 méter széles CMA CGM Georg Forster a legújabb környezetvédelmi technológiákkal felszerelve szolgál a világgazdaság javára – jelentette be a konténerszállításban világelső CMA CGM Group Dél-Koreában, a konténerszállító hajó átvételekor.

A jármű a vállalat második 18 ezer TEU kapacitású (azaz egyszerre 18 ezer húsz láb hosszú konténert szállítani képes) hajója. A CMA CGM hatot rendelt a konténercipelő óriásokból, amelyek nagy földrajzi felfedezők után kapják neveiket. A most átvett szállítóhajót a XVIII. században élt német természettudós, útikönyvíró Georg Forsterről nevezik el, aki részt vett James Cook tengerész-felfedező Antarktiszt körülhajózó, második expedícióján, és akit a néprajz és az antropológia egyik megalapítójának tekintenek. A jármű hivatalos keresztelőjét július kilencedikén tartják majd Hamburgban egy, a tengerészeti tradíciók szerint zajló ceremóniával.

A CMA CGM legújabb, Georg Forster német természettudósról elnevezett konténerszállítója a napokban állt be a Kína és Németország közötti forgalomba<br>(fotó: CMA CGM)

A szállító cég legnagyobb vízi járműveinek kapacitását jól jelzi, hogy ha a tizennyolcezer konténert egymás után raknánk, a konténerkígyó száztíz kilométeren keresztül tartana. A hajótípus méretei is rendkívül impozánsak: hosszabb, mint az Empire State Building magassága, szélesebb egy olimpiai uszodánál, tolóereje pedig egyenlő tíz Airbus A380-assal!

A CMA CGM Georg Forster brit zászló alatt közlekedik június másodikától az úgynevezett FAL-útvonalon (French Asia Line), Kína, Malajzia, Egyiptom, a Földközi-tenger, az Atlanti-óceán európai partvonala és Németország bizonyos kikötőit érintve.

Az új konténerszállítót csavart belépőélű hajócsavar mozgatja, dízelmotorja napjaink legkorszerűbb technológiáját képviseli, a hajótestet pedig tovább optimalizálták annak tervezésekor. Ezek eredményeként a konténerszállítók korábbi generációjához képest tíz százalékkal kevesebb szén-dioxidot termel, ez minden egyes konténernél körülbelül harminchét grammot jelent kilométerenként, amivel a világon az egyik leginkább környezetbarát szállítási módot képviseli. A CMA CGM Group elkötelezett a környezetvédelem mellett, ennek megfelelően a CMA CGM Georg Forster ökológiai lábnyoma megfelel már a 2025-ös energiahatékonysági előírásoknak is – írja a Logistik Express.

A Jacques R. Saadé által alapított és irányított CMA CGM Group tengeren és szárazföldön egyaránt nyújt logisztikai szolgáltatást. A cég 445 hajóval rendelkezik, a világ összes kontinensének négyszáznál is több kikötőjébe szállítva, amelyek tavaly 12,2 millió TEU-konténert juttattak el célállomásukra. A marseilles-i központú vállalat százhatvan országban, 655 irodával van jelen, húszezer embert foglalkoztatva a világ számos pontján.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.