Tizenegy új konténerszállító hajót vesz a Maersk a Daewootól

iho   ·   2015.06.04. 08:45
400px_emma_maersk

A beszerzésről szóló megállapodást június másodikán a Maersk Line koppenhágai központjában írta alá a dán cég vezérigazgatója, Søren Skou és a Daewoo hajógyártó részlegének, a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) vezérigazgatója, Sung-Leep Jung. Az 1,8 milliárd dollár értékű kontraktus tartalmaz egy további hat hajóról szóló opciót is. Az első két úszó óriást a tervek szerint még idén átveheti a Maersk.

A „Triple-E” konténerhajók második generációját képviselő monstrumok lesznek a Maersk flottájának legnagyobb szállítói. A körülbelül négyszáz méter hosszú, 58,6 méter széles és 16,5 méter merülésű járművek kapacitása 19 ezer 630 TEU, azaz közel húszezer húsz láb hosszúságú konténer fér majd el rajtuk.

A Maersknál az eddig legnagyobbnak számító, E-osztályú, 14 ezer 770 TEU kapacitású konténerszállítók, köztük az Emma Maersk nagytestvért kap hamarosan a cég tizenegy még nagyobb, Triple-E kategóriájú konténerszállítójának köszönhetően<br>(fotó: solir.blog.is)

A megrendelés a Maersk Line beruházási programjának második olyan beszerzése, amellyel új építésű hajók kerülnek a cég flottájába. Előzőleg az év elején rendelt hét 3600 TEU kapacitású beszállítóhajót a Maersk, a várhatóan 2017-ben érkező járművek a Balti-tengerre kerülnek. A következő öt évben a logisztikai vállalat tizenöt milliárd dollárt fektet be új épületekbe, modernizálásba, valamint konténerek és egyéb felszerelés vásárlásába. A Maersk így mindig rendelkezhet az egyre növekvő globális kereslet számára szükséges kapacitással, továbbá lecserélheti a kevésbé hatékony kapacitású járműveit.

A Maersk Line tulajdonát 2015 májusában 255 hajó képezte, összesen 1,7 millió TEU kapacitással, de lízingelnek további 346 hajót is, amelyek 1,3 millió TEU plusz kapacitást jelentenek. A vállalat 2015-2016 során bérbe vesz tizenegy, egyenként 9500–10000 TEU kapacitású hajót, 2017–2018-ban pedig érkezik majd szintén tizenegy 19 ezer TEU-s új hajó is – számol be a Logistik Express.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.