Tizenhárom újabb Van Hool a BKV-nál

Ács Attila   ·   2011.07.22. 23:00
vanhoola300_fooldal

A BKV nehéz anyagi helyzetére való tekintettel az utóbbi években használt járművek beszerzésével próbálja szinten tartani öregecske autóbuszparkját: 2009-ben 32 csuklós Van Hool-t vásároltak Brüsszelből, majd 2010-ben 13 szóló Ikarust Debrecenből. A tendencia idén is folytatódik: péntek reggel 13 Van Hool A300 típusú busz érkezett Hollandiából a VJSZ telephelyére, ahol várhatóan szeptember végéig esztétikailag és műszakilag is gatyába rázzák őket: kék-szürke flottaszínt, Vultron/Buse utastájékoztató rendszert, zárható fülkét és nagyobb elhúzható ablakokat kapnak a kocsik, illetve légkondícionáló berendezés beépítésére is van esély.

A buszok 2000-es gyártásúak, korábban a Novio cégnél szolgáltak Hollandiában, Nijmegen városában. Három széles utasajtóval rendelkeznek, teljes hosszban alacsonypadlósok, motorjuk Euro 2-es környezetvédelmi besorolású, 160 kW-os, DAF gyártmány, a sebességváltójuk ZF automata. A karosszéria a BKV-nál már ismert és bevált AG300 csuklósok szóló változata, műszakilag viszont inkább az Ikarus 415-ösökkel állnak közelebbi rokonságban.

Az „alkalmi vétel” lehetőségére a VEKE hívta fel a BKV figyelmét; fontos szempont volt, hogy a járművek feleljenek meg a budapesti viszonyoknak, és lehetőleg ne legyenek típusidegenek. A kocsik végül egy tavasszal lezárult közbeszerzési eljárás keretében kerülhettek a BKV-hoz, ahol a vételár darabonként 26 250 euróra, vagyis körülbelül 7 millió forintra rúgott, ami töredéke egy új busz árának.

Az új szerzeményeket a későbbiekben részletesebben is bemutatjuk majd.

Van Hool A300, az előző üzemeltető színeiben (fotó: trucks.nl)

Az utastér - a motor második ajtóval szemben, a baloldalon található <br>(fotó: trucks.nl)

A vezetőfülkét a tervek szerint zárttá alakítják majd (fotó: trucks.nl)

További képek: Busfoto.nl

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.